شماره خبر : 10320
منتشر شده در مورخ : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 12:53
خرید ۲۷۹هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی

خرید ۲۷۹هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی

 

۲۵۰هزار تن هزار تن گندم و ۲۹هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در خوزستان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۲۵۰هزار تن هزار تن گندم و ۲۹هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در ۲ هفته شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی در خوزستان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود:برداشت و خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان دریک دوره ۴۰روزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت و خرید گندم و کلزا در مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شرق خوزستان، غرب، مرکز و برخی مناطق شمالی در حال انجام است پیش بینی کرد امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود که این آمار خرید، خوزستان را در جایگاه نخست کشوری قرار داد.

 قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵هزار ریال با احتساب جایزه است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فراورده‌های دامی وعسل، معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور، در جایگاه نخست قرار دارد.

در ۲ سال بروز خشکسالی، کم آبی و ناکافی بودن آب ذخایر سد‌های استان، تولید بخش کشاورزی خوزستان دست کم ۲۵درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی کشاورزی خوزستان