شماره خبر : 10471
منتشر شده در مورخ : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 14:50
ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در مناطق عشایری خوزستان

ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در مناطق عشایری خوزستان


رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در مناطق عشایری خوزستان و ارائه تسهیلات به عشایر در دستور کار است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، عباس پاپی زاده گفت: تامین نهاده‌های دامی و تقویت معیشت عشایر در استان خوزستان و سایر نقاط کشور از مسائل مورد پیگیری و در دستور کار این سازمان است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان یکی از قطب‌های مهم عشایری کشور محسوب می‌شود و جزو اولویت‌های سازمان امور عشایر است، ادامه داد: اعتبار قابل قبولی برای ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله؛ راه، تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز دام عشایر اختصاص یافت.
توسعه راه‌های ارتباطی در مناطق عشایری
پاپی زاده با بیان اینکه با اختصاص اعتبار در موارد یاد شده، امسال در مقایسه با پارسال پیشرفت چندبرابری شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: باتوجه به دیدار با عشایر منطقه و گفتگو درخصوص مشکلات آنها، در زمینه توسعه راه‌های ارتباطی و تسهیل در تردد عشایر، پیگیری تامین اعتبار‌های ملی انجام شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران می‌گوید: باتوجه به اینکه آبرسانی به این مناطق به وسیله تانکر انجام می‌شود و با کمبود تانکر‌های آبرسان مواجه هستند، تامین اعتبار ساخت شبکه انتقال آب آشامیدنی بهداشتی به مناطقی که به منابع آبی نزدیک هستند، در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای علوفه و خوراک دام برای عشایر شوش و کاهش مشکلات آن‌ها در این زمینه در مقایسه با پارسال افزایش خواهد یافت.
پاپی زاده می‌گوید: در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۵۰۰ هزار تن نهاده در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم با افزایش ۴۰ درصدی، این رقم را به بیش از ۷۲۰ هزار تن برسانیم.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

 

برچسب ها : زیرساخت‌های عمرانی مناطق عشایری خوزستان عشایر خوزستان