شماره خبر : 10511
منتشر شده در مورخ : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 10:41
کاهش ۵۵ درصدی فوت بیماران کرونایی در خوزستان

کاهش ۵۵ درصدی فوت بیماران کرونایی در خوزستان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته شاهد کاهش ۵۵ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته منتهی به ۱۶ اردیبهشت‌ موارد ابتلا به بیماری نسبت به هفته پیش از آن ۴۶ درصد و موارد بستری ۴۰ درصد و موارد فوت نیز ۵۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: اگرچه روند بیماری در خوزستان سیر نزولی داشته اما کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری همچنان ما را تهدید می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند. از این تعداد ۷۷ نفر در بخش‌های عادی و ۴۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌ بوده و ۱۳ بیمار اینتوبه‌ای داریم.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۵.۴ درصد از افراد بالای ۱۲سال خوزستانی یک نوبت واکسن، ۷۳.۶ درصد دو نوبت و ۳۳.۳ درصد هر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

محمدحسین سرمست تصریح کرد: همچنین ۸۴ درصد دانش‌آموزان خوزستانی یک نوبت و ۶۸.۳ درصد دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند که باید پوشش واکسیناسیون این افراد تکمیل شود.

برچسب ها : فوت ناشی از کرونا کرونا کرونا محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز