شماره خبر : 10582
منتشر شده در مورخ : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 13:18
افتتاح ۸۲ اتاق سلامت در مناطق آموزشی خوزستان

افتتاح ۸۲ اتاق سلامت در مناطق آموزشی خوزستان

 

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح همزمان ۸۲ اتاق بهداشت در خوزستان خبر داد.

علی بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته سلامت امسال از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه با شعار "سلامت ما، سلامت سیاره ما" برگزار می‌شود؛ در این هفته از سفیران سلامت دانش‌آموزی، مراقبین سلامت و کارشناسان سلامت تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: هر ساله نیز جشنوراه سفیران سلامت برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف مانند عکاسی، نقاشی، شعر و... آثار خود را ارسال می‌کنند و هر ساله دانش‌آموزان خوزستانی در رشته‌های مختلف رتبه‌هایی در سطح کشور به دست می‌آورند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال نیز ۱۰ رتبه کشوری و ۲۴ رتبه شایسته تقدیر در جشنواره سفیران سلامت داشتیم. امروز نیز ۸۲ اتاق بهداشت همزمان با نواختن زنگ سلامت در استان خوزستان افتتاح شدند و در هر منطقه آموزشی تقریبا دو اتاق بهداشت راه‌اندازی شده است.

بنیادی با اشاره به کارکرد این اتاق‌ها گفت: اتاق‌های بهداشت علاوه بر اینکه کارکردی آموزشی دارند، مجهز به تب‌سنج، ترازو برای محاسبه ام‌بی‌آی دانش‌آموزان، تخت و جعبه کمک‌های اولیه است. هر اتاق‌ با هزینه حدود ۴ میلیون تومان تجهیز شده است و در ۴۰ منطقه آموزشی استان راه‌اندازی شده‌اند.  

وی افزود: ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز اختتامیه جشنوراه سفیران سلامت برگزار خواهد شد و از ۸۱ دانش‌آموز برگزیده استانی و کشوری تقدیر خواهد شد. مراقبین و سفیران و رابطین سلامت نمونه نیز معرفی خواهند شد.

 

برچسب ها : اتاق سلامت آموزش خوزستان