شماره خبر : 10656
منتشر شده در مورخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 16:20
اداره کل بهزیستی خوزستان متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی شد

اداره کل بهزیستی خوزستان متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی شد

 

 سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: این اداره کل متعهد شد امسال ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد حمایتی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا مهران کریمیان روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: پارسال تعهد اشتغال برای یک هزار و ۲۰۵ نفر توسط این اداره کل ایجاد شد که برای یکهزار و ۴۱۰ نفر اشتغالزایی انجام گرفت که ۹ درصد افزایش تعهد را داشتیم.
وی گفت:مستمری مددجویان بهزیستی امسال ۲۰ درصد افزایش داشته است و پارسال هشت هزار خانواده جدید که در صف عضویت در این نهاد را داشتند زیرپوشش قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان افزود: پارسال ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به این اداره کل تخصیص یافت که امسال این میزان اعتبار به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

کریمیان با بیان اینکه امسال تسهیلات اشتغال‌زایی به کارفرمایان نیز پرداخت خواهد شد گفت: مبلغ یک میلیارد ریال به کارفرمایی که مددجوی بهزیستی را جذب کند به عنوان بسته تشویقی پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان نیز گفت: بیان کرد:  ۸۷۶ طرح اشتغالزایی، امسال ااز سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف خوزستان برای ایجاد اشتغال تدوین شده است.  
محسن کاویانی ادامه داد: جمع اعتبار اشتغال از محل  تبصره ۱۸ به دستگاه‌های دارای طرح اشتغالزایی در امسال بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد ریال است که مقرر شده از این تعداد طرح پنج هزار فرصت شغلی در خوزستان ایجاد شود.

خوزستان با وجود اینکه یک استان صنعتی است در آمار نرخ بیکاری همواره جز استان‌های با رتبه بالا است.

برچسب ها : استانداری خوزستان اشتغال زایی خوزستان