شماره خبر : 10777
منتشر شده در مورخ : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 8:53
خوزستان، استانی با جمعیت جوان

خوزستان، استانی با جمعیت جوان

 

آمار‌ها و مستندات نشان می‌دهند که خوزستان جمعیتی جوان دارد و هنوز وارد پیری جمعیت نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مدیر کل ثبت احوال خوزستان با تبریک ۳۰ اردیبهشت ماه، روز ملی جمعیت، گفت: باتوجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، در ۲۴ آبان ماه پارسال، این قانون از سوی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد.

مصطفی امانی پور جمعیت خوزستان را با استناد به سرشماری سال ۱۳۹۵، ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰، جمعیت استان با افزودن ولادت‌ها و کم کردن فوتی‌ها، به حدود ۵ میلیون و ۳۵ هزار نفر رسیده است.

وی می‌گوید: از این تعداد، ۳ میلیون و ۹۷۳ هزار نفر جمعیت شهری و یک میلیون و ۶۲ هزار نفر جمعیت روستایی را تشکیل می‌دهند.

به گفته امانی پور؛ ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار نفر از جمعیت استان خوزستان را مردان و ۲ میلیون و ۸۴ هزار نفر را زنان به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان ادامه داد: حدود ۲۸ درصد از جمعیت خوزستان را گروه سنی یک روزه تا ۱۵ ساله و حدود ۶۹ درصد را افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله تشکیل می‌دهند که نشان دهنده جوان بودن جمعیت استان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد از جمعیت استان بیش از ۶۴ سال سن دارند، افزود: تاکنون وارد پیری جمعیت نشده ایم.

امانی پور تعداد ولادت‌های ثبت شده از ابتدای امسال تاکنون در استان را یک هزار و ۲۳۰ مورد اعلام و اضافه کرد: مقایسه آمارها ۲ درصد افزایش ولادت را نشان می‌دهد، این در حالی است که نرخ ولادت در خوزستان در سال ۱۴۰۰، ۱۸.۲ بود.

وی می‌گوید: خوزستان پارسال توانست بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، رتبه سوم در ثبت ولادت در کشور را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : خوزستان جمعیت جوان پیری