شماره خبر : 10794
منتشر شده در مورخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 11:31
برداشت کلزا در خوزستان بیش از حد انتظار

برداشت کلزا در خوزستان بیش از حد انتظار

 

عملیات برداشت کلزا در استان خوزستان با رقمی بیش از حد انتظار به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، تورج نوروزی با اشاره به پایان عملیات برداشت کلزا در خوزستان گفت: عملیات برداشت این دانه روغنی از اواخر فروردین‌ماه امسال در ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهر‌های استان آغاز شد و هم اکنون با رقمی بیش از حد انتظار به پایان رسید.

وی می‌گوید: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و شرایط مزارع برآورد ما از برداشت کلزا حدود ۶۵ هزار تن بود، اما موفق شدیم بیش از ۷۶ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت کنیم.

نوروزی با اشاره به پایان عملیات خرید تضمینی این محصول راهبردی ادامه داد: ۷۶ هزار و ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری و به مراکز مورد نظر حمل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کاهش میزان تولید کلزا در مقایسه با سال گذشته به دلیل شرایط خشکسالی و وضعیت تامین آب اشاره و اضافه کرد: پارسال حدود ۱۰۰ هزار تن از این محصول در استان به صورت تضمینی خریداری و به کارخانه‌های روغن‌کشی داخلی حمل شد.

به گفته نوروزی؛ شورای اقتصاد قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده که نسبت به سال زراعی قبل ۴ هزار تومان افزایش داشته است.

برچسب ها : کلزا در خوزستان کلزا خوزستان