شماره خبر : 10813
منتشر شده در مورخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 14:32
نمایش تمبر اختصاصی شهید خوزستانی در موزه آستان قدس

نمایش تمبر اختصاصی شهید خوزستانی در موزه آستان قدس

 

تمبر اختصاصی شهید سید عبود عبودزاده از شهدای خوزستانی در اداره ذخایر و نفایس موزه آستان قدس رضوی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمبر اختصاصی شهید سرافراز استان خوزستان سید عبود عبودزاده منتشر و به اداره کل نذورات و موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

رهبر معظم انقلاب در فرازی از بیانات خود در خصوص کار فرهنگی و اهمیت پاسداشت نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس فرمودند: «گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست» و این مهم به عنوان چراغ راه خانواده شهید عبودزاده قرار گرفت.

تمبر‌ها در همه کشور‌ها سفیر فرهنگی هستند و ارزش فرهنگی و موزه‌ای ارزشمندی دارند که همواره انتقال دهنده ارزش‌ها و مفاهیم غنی فرهنگی هستند، از این رو تمبر اختصاصی شهید سید عبود عبودزاده با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منتشر و همزمان با چهل و یکمین سالگرد شهادت این سرباز روح الله به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی با بیش از یک میلیون بازدیدکننده در سال یکی از بزرگترین و غنی‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در ایران است که بنا‌های تاریخی آن جلوه گر شش قرن تزئینات و معماری دوره اسلامی و تمبرها، اشیای تاریخی آن نشان دهنده انواع هنر‌ها و صنایع دستی ساخته شده طی ده قرن گذشته است.

شهید سیدعبود عبودزاده در سال ۱۳۳۳ در خانواده‌ای مذهبی و در منطقه عامری (اهواز قدیم) متولد شد. وی که از کارمندان رسمی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود پس از گذراندان دوران تحصیل و دانشگاه پای در عرصه دفاع از میهن اسلامی گذارد، یکی از بارزترین ویژگی‌های او، اخلاق ناب اسلامی، روحیه جهادی و انقلابی بود که پس از شهادت نیز این اخلاق و سیره حسنه وی زبانزد همگان است.

این شهید والامقام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ در نبرد حق علیه باطل در شهرستان سوسنگرد به مقام شهادت نائل آمد.

برچسب ها : تمبر اختصاصی شهید خوزستانی موزه آستان قدس تمبر