شماره خبر : 10829
منتشر شده در مورخ : ۱ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 13:33
چرا بعد از هر گرد و خاک، اهواز "گردگیری" نمی‌شود؟

چرا بعد از هر گرد و خاک، اهواز "گردگیری" نمی‌شود؟

 

 این روزها اهواز خاکی است؛ مدتی است که گرد و غبار بر سر و روی اهواز نشسته و سر تا پای شهر را در خود دفن کرده و شهروندان را خانە‌نشین کردە است.

اهوازی‌ها از اول امسال شهر را خاکی رنگ دیده‌اند؛ درختان، مبلمان، تابلوها و هر آنچه در شهر وجود دارد، تیره و تار شده است.

خاک هر روز می‌آید و می‌رود و روز به روز فضای شهری آلوده‌تر می‌شود اما متولیان شهر هنوز فکری برای پاک‌سازی و شست‌وشوی شهر پس از وقوع گرد و غبار نکرده‌اند.

حجت‌الله زارع‌زاده عضو کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع مکرر گرد و غبار در اهواز و نشستن خاک روی فضاهای شهری اظهار کرد: بعد از وقوع گرد و غبار باید گاردریل‌ها، تابلوهای علائم شهری، مبلمان شهری و درختان در مناطق مختلف شهرداری شست‌وشو شوند. امکان انجام این کار در شهرداری اهواز وجود دارد اما گویا تذکراتی که داده می‌شود هنوز ملکه ذهن دوستان نشده است و باید بیشتر تذکر دهیم.

وی افزود: این امور جزو وظایف بدیهی شهرداری‌ها است و نباید حتما به دستور یا خواسته عمومی تبدیل شود. همان گونه که بعد از گرد و غبار، همه شهروندان فضای خانه را شست‌وشو و تمیز می‌کنند شهر که خانه‌ای بزرگتر است نیز باید تمیز شود.

عضو کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز گفت: شهر باید در همه اوقات شبانه‌روز پاکیزه و تمیز و قابل زندگی کردن باشد و برای تحقق این موضوع مهم، متولیان و کارگان رفت و روب شهری باید به درستی وظایف خود را انجام دهند. البته نمی‌توان نقش مردم را نیز در حفظ نظافت شهر نادیده گرفت.

وی عنوان کرد: حالا که مردم به اجبار گرد و غبار را تحمل می‌کنند حداقل شهر باید تمیز باشد نه اینکه همه جا با نشستن خاک به رنگ نارنجی در بیاید.  

زارع‌زاده با اشاره به تذکر شورای شهر به شهرداری اهواز در خصوص نظافت و شست‌وشوی فضاهای شهری پس از وقوع گرد و غبار گفت: در راستای وظایف نظارتی، در این زمینه تذکرهای لازم را داده‌ایم که بی تاثیر نبوده است. از ابتدای آغاز به کار شورای شهر تاکنون در حال تلاش برای اصلاح ذهنیت‌ها و عادت‌های غلطی در میدان کار هستیم زیرا جلوه این عادت‌های اشتباه در انظار عمومی خوب نیست.

 

برچسب ها : گرد و خاک اهواز گردگیری