شماره خبر : 10831
منتشر شده در مورخ : ۱ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 13:40
هشدار پلیس خوزستان درخصوص انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

هشدار پلیس خوزستان درخصوص انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

 

 رئیس پلیس فتا خوزستان ضمن هشدار نسبت به انتشار تصویر خصوصی در فضای مجازی گفت: تلفن همراه و حافظه‌های جانبی محل ذخیره فایل‌های شخصی نیست لذا افراد نباید سیستم‌های شخصی خود را در اختیار اقوام و آشنایان خود قرار دهند.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا سرهنگ کارآگاه علی حسینی با اشاره به هتک حرمت و حیثیت فردی با انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی در فضای مجازی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و شگردهای پلیسی در نهایت گرداننده پیج مورد شکایت شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم با استفاده از خط برادر خود اقدام به ساختن پیج جعلی نموده و از طریق آن اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های شاکی در فضای مجازی کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به اینکه متهم از اقوام و آشنایان شاکی می باشد گفت: متهم با انگیزه انتقام شخصی از شاکی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرده است .

وی گفت:  پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است ، درصورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب ها : جرایم سایبری فضای مجازی پلیس فتا