شماره خبر : 10895
منتشر شده در مورخ : ۴ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 10:2
جای خالی کولر در اتوبوس‌های درون شهری اهواز

جای خالی کولر در اتوبوس‌های درون شهری اهواز

 

اهواز جزو کلانشهر‌های کشور محسوب می‌شود، اما با وجود گرمای شدید، تعداد زیادی از اتوبوس‌های درون شهری آن بدون کولر هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، اگرچه اهواز عنوان کلانشهر را در شناسنامه دارد و سالهاست آن را با خود یدک می‌کشد، اما از لحاظ امکانات اولیه، در مقایسه با سایر کلانشهر‌های کشور، وضعیت خوبی ندارد.

با وجود گرمای شدید و طولانی مدت در استان خوزستان و اهواز، ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های درون شهری با مشکلاتی مواجه است.

کم بودن تعداد اتوبوس‌ها، معطل شدن مردم در ایستگاه‌های بدون تجهیزات و امکانات مناسب یک طرف سکه و مجهز نبودن این وسایل نقلیه به سیستم سرمایشی و کولر نیز طرف دیگر سکه حمل و نقل عمومی این کلانشهر است و گلایه شهروندان را به ویژه در فصول گرم سال و وقوع دما‌های بالای ۵۰ درجه به دنبال داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر معدل سنی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در این کلانشهر با توجه به اینکه در ۱۰ سال اخیر تقریبا هیچگونه کمک مالی از طرف وزارت کشور به شهرداری نشده، بیش از ۱۲ سال است.

عبدالامیر مجدم با بیان اینکه در یکسال اخیر با راه اندازی کارگاه بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده، تعدادی زیاد از اتوبوس‌ها کولردار شده اند، افزود: تعداد کمی از اتوبوس‌های قدیمی در حال بازسازی و نصب کولر هستند.

وی می‌گوید: از ۱۲۰ اتوبوس فعال در مسیر‌های مختلف، حدود ۸۰ دستگاه کولردار هستند که سیستم سرمایشی آن‌ها کاملا بازسازی شده است و در چرخه خدمات رسانی در سطح شهر قرار دارند.


منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : کولر اتوبوس‌های درون شهری اهواز اهواز