شماره خبر : 11045
منتشر شده در مورخ : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 12:23
سازمان‌های مردم نهاد در صلح و سازش پرونده‌های قضایی خوزستان ورود می‌کنند

سازمان‌های مردم نهاد در صلح و سازش پرونده‌های قضایی خوزستان ورود می‌کنند

 

 معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد برای پیشبرد و تحقق فرهنگ صلح و سازش در جامعه، با ورود به این مقوله، همکاری و تعامل مطلوبی با ستاد صبر خواهند داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان،  علیرضا باوی در نشستی که با حضور تعدادی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد در امر صلح و سازش استان برگزار شد،  بیان کرد: اعضای سازمان‌های مردم نهاد  از این پس زیر نظر ستاد صبر، برای صلح و سازش پرونده‌ها با این ستاد همکاری خواهند داشت و معاونت توسعه حل اختلاف نسبت به تقویت و گسترش این مجموعه تلاش مضاعفی خواهد داشت.

وی گفت: خوزستان با توجه به وجود اقوام مختلف و آداب و رسوم بسیار ارزشمندی که دارد در زمینه عفو و بخشش در تمامی دعاوی و اختلافات زبانزد عام و خاص است و همواره در کشور به عنوان الگو در امر صلح و سازش شناخت شده است.

وی بر بهره گیری از سازمان های مردم نهاد در اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و ادامه داد: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حل و فصل دعاوی از طریق گفتگو و مصالحه می تواند بستر مناسبی در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه فراهم کند و این یکی از سیاست‌های مدون در سند تحول قضایی است.

باوی افزود: هر چقدر فرهنگ صلح و سازش و جلب رضایت شاکی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، بزرگان ، معتمدان و افراد فرهیخته‌ گسترش پیدا کند، منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهد شد و این موضوع موجب آرامش و امنیت جامعه می‌شود. 

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد:مشارکت و بهره گیری از سازمان های مردم نهاد می تواند بستر مناسبی در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه فراهم کند.

وی گفت: تلاش همه ما باید در مسیر ارتقای فرهنگ صلح و سازش و  حل‌ و فصل پرونده‌ها با رضایت باشد و باید با بهره گیری از افراد فرهیخته ، نخبه ، دغدغه مند بتوانیم ضمن اشاعه فرهنگ بخشش ، عفو ، رضایت در جامعه ، رضایتمندی مردم را نیز فراهم کنیم.

باوی افزود: افرادی که در امر صلح و سازش و اصلاح ذاتالبین فعالیت می‌کنند جایگاه خاصی بین مردم داشته و مورد اعتماد جامعه هستند و این افراد ظرفیت بسیار مناسبی برای پیشبرد ، تحقق و گسترش فرهنگ صلح و سازش و همکار بسیار خوبی برای مجموعه ستاد صبر هستند که باید از ظرفیت آنان بخوبی در این امر استفاده و بهره برد.

برچسب ها : سازمان‌های مردم نهاد پرونده‌های قضایی صلح و سازش