شماره خبر : 11493
منتشر شده در مورخ : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 11:57
برخورد با دستگاه‌های اجرایی با پروژه‌های ناتمام در محور‌های پرتصادف

برخورد با دستگاه‌های اجرایی با پروژه‌های ناتمام در محور‌های پرتصادف

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان : دستگاه‌های اجرایی که در محور‌های پرتصادف، پروژه ناتمام دارند در صورت عدم توجه به مسئولیت خود اخطار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، محمد خانچی در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در محور‌های پرتصادف پروژه ناتمام دارند، در صورت عدم توجه به مسئولیت خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در قالب ترک فعل به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

برخورد با دستگاه‌های اجرایی با پروژه‌های ناتمام در محور‌های پرتصادف

وی افزود: سلامت و جان مردم حائز اهمیت است و در صورتی که حادثه‌ای در این محور‌ها رخ دهد، مسئولیت آن متوجه دستگاهی خواهد بود که اجرای پروژه‌های خود را به پایان نرسانده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه پلیس راه بدون درنظر گرفتن دولتی بودن دستگاه‌های اجرایی، گزارش تخلفات ارائه دهد، بیان کرد: این اخطار شامل تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌شود که پروژه‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان نمی‌رسانند.

خانچی ادامه داد: باید طرح اجرایی مبتنی بر نقاط پرحادثه آماده و متناسب با آن پروژه‌های دستگاه‌های متولی توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل تعیین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: با توجه به در پیش داشتن اربعین حسینی (ع)، ایمن سازی تمامی محور‌ها و مبادی ورودی استان باید در دستور کار قرار گیرد تا با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش زائران، با کمترین تصادفات جاده‌ای همراه شویم.

برخورد با دستگاه‌های اجرایی با پروژه‌های ناتمام در محور‌های پرتصادف

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز در این نشست گفت: اولویت ایمن سازی محور‌های استان بر اساس محور‌های پرتصادف خواهد بود.

وی با بیان اینکه عامل انسانی عمده علت تصادفات در سطح جاده‌های استان است، اظهار کرد: فعالیت حوزه ایمنی راه‌ها به ۲ بخش فعالیت‌های خودمعرفی راه و بخشنده کردن محور‌ها تقسیم می‌شود.

وی افزود: فعالیت خود معرفی راه شامل اقداماتی می‌شود که منجر به مشخص شدن سهم عبور راننده از مسیر حرکت خود است و در این راستا اقداماتی از جمله خط کشی راه‌ها و نصب تابلو علائم توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح محور‌های استان اجرا می‌شود که بسیار پر هزینه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: با محدودیت‌های اعتباری موجود، ایجاد شرایط ایده آل در حوزه خودمعرفی راه‌ها مشکل است و علاوه بر هزینه بالای این پروژه ها، سرقت تابلوعلائم و تجهیزات ترافیکی نیز اتفاق می‌افتد که می‌توان از ظرفیت کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان برای حل مشکل اعتبار و سرقت استفاده کرد.

جولانژاد ادامه داد: اقدامات بخشنده کردن محور‌ها شامل اصلاح شیب شیروانی و شیار لرزاننده است که با اجرای آنها، درصورتی که کاربر جاده‌ای خطایی در رانندگی داشته باشد، جاده کمترین مجازات را برای آن خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این ۲ بخش انجام داده است، تأکید کرد: اولویت ایمن سازی محور‌های استان بر اساس محور‌های پرتصادف خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به دنبال ایجاد مشوق‌هایی برای استفاده از توان این بخش برای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی با اولویت ایجاد در آزادراه و محور‌های پر تصادف است.

جولانژاد با اشاره به کاهش سرعت رانندگی در شب با نزدیک شدن به دوربین‌های ثبت تخلف، عنوان کرد: این کاهش به آگاهی کاربر جاده‌ای از وجود دوربین اتفاق می‌افتد که در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نظر دارد سرعت متوسط بین دو دوربین در طول محور را کنترل کند که در نهایت منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ با همکاری پلیس راه استان، طبق شاخص‌های تعیین شده تعداد ۱۲۰ نقطه پرحادثه در طول محور‌های استان احصاء و مصوب شد و تاکنون بیش از ۳۴ نقطه از این تعداد رفع حادثه گردیده است.

برچسب ها : دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های ناتمام محور‌های پرتصادف