شماره خبر : 11503
منتشر شده در مورخ : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 10:39
هشدار شهریورماه پرمخاطره با بازگشت کرونا

هشدار شهریورماه پرمخاطره با بازگشت کرونا

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان : پیش‌بینی می‌شود شهریور ماه پرمخاطره‌ای از نظر کووید ۱۹ پیش رو باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، دکتر سید محمد علوی گفت :اکنون مدیریت کنترل کووید ۱۹ در جمهوری اسلامی ایران به گواه WHO و تقدیر تدروس ادهانوم قبریسوس دبیرکل آن از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و پوشش کلی جمعیت با ۷۶% واکسیناسیون علیرغم تاخیر در رسیدن به پوشش قابل انتظار از خیلی کشور‌های منطقه و اروپایی بالاتر است .

وی افزود : در حال حاضر با تغییرات هفتگی حدود ۴۰- در صد از کشور‌های اروپایی از قبیل انگلستان و فرانسه و آلمان با متوسط ۵۰+ درصد بهتر است .

علوی گفت : اما تجربه نشان داده تاثیر پذیری کشور ما با فاصله حدود ۱ تا ۲ ماه از سایر کشور‌ها و تاثیر پذیری کمتر از آن با کشور‌های همسایه غربی و شرقی که تغییرات هفتگی ۳۰+   درصدی دارند بالاست، لذا پیش‌بینی می‌شود شهریور ماه پرمخاطره‌ای از نظر کووید ۱۹ پیش رو باشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت : میزان بالای ابتلا به کرونا در زائرین برگشتی از عتبات عالیات و افزایش موارد در سلیمانیه عراق کاملا هشدار دهنده است.

وی افزود : بدینوسیله از همه هموطنان عزیز تقاضا می‌شود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بویژه پوشش ماسک از خانه تا خانه را بخصوص در اماکن دربسته و پر تردد مدنظر قرار دهندو آن دسته از افرادی که تابحال واکسن نزده‌اند و یا واکسیناسیون ناقص دارند نسبت به شروع و تکمیل آن اقدام کنند.

برچسب ها : هشدار بازگشت کرونا کروناویروس