شماره خبر : 11881
منتشر شده در مورخ : ۷ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 16:10
مشاهده نشدن وبا در اهواز

مشاهده نشدن وبا در اهواز

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز : تا کنون ابتلا به بیماری ه وبا در این شهرستان گزارش نشده است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر شایسته شمی پور گفت:وبا بیماری است که حدود ۸۰ درصد بیماران می‌توانند بدون علائم بالینی باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند.

وی افزود: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، طغیان زمانی اتفاق می‌افتد که به خاطر انتقال محلی موردی از بیماری وبا گزارش شود؛ به همین دلیل باید مراقب بود تا بیماری به وضعیت انتقال محله‌ای نرسد.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ابتلا به بیماری وبا دریافت نشده است ادامه داد:  تیم واکنش سریع در مرکز بهداشت غرب اهواز تشکیل شد و رصد آب کلیه مناطق غرب اهواز توسط بازرسان سلامت محیط به صورت روزانه انجام می‌شود.

دکتر شمی پور گفت:  افراد مبتلا به خاطر سفر به کشور‌های همجوار به این بیماری مبتلا شده‌اند، بنابراین افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند، باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزیجات پس از ضدعفونی را رعایت کنند.

وی همچنین از خانواده‌ها خواست تا در صورت مشاهده علائم شامل اسهال حاد آبکی یعنی دفع ۳ بار یا بیشتر مدفوع شل یا آبکی (غیرخونی) طی ۲۴ ساعت، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند تا همکاران ما با تشخیص پزشک نسبت به نمونه برداری اقدام نمایند.

برچسب ها : وبا در اهواز وبا اهواز خوزستان