شماره خبر : 11903
منتشر شده در مورخ : ۸ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 13:16
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان بیان کرد؛ اصناف آسیب دیده حادثه متروپل برای دریافت تسهیلات معرفی شوند

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان بیان کرد؛ اصناف آسیب دیده حادثه متروپل برای دریافت تسهیلات معرفی شوند

 

  مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: فرمانداری آبادان صاحبان کسبه و اصنافی که در حادثه ساختمان متروپل دچار خسارت شده‌اند را برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی کند.

عبدالجلیل دیناروند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور دستور کمک به صاحبان کسبه و اصنافی که در حادثه ریزش ساختمان متروپل دچار حادثه و خسارت شده اند را صادر کرده است.

وی گفت: برای حمایت و کمک به صاحبان اصنافی که در این حادثه دچار ضرر و زیان شدند نشست‌های مختلفی برگزار شده است و این صندوق با توجه به اینکه در راستای حمایت از اشتغال و کارآفرینی فعالیت دارد برای کمک به این افراد ورود کرده است.

دیناروند ادامه داد:این تسهیلات به صاحبان اصنافی که در این حادثه تجهیزات و محل کسب آنها آسیب دیده و یا کالاهای آنها از بین رفته است ارایه می‌شود و یا اگر فردی در نظر دارد از این منطقه واحد صنفی خود را جابه جا کند  می تواند از این تسهیلات استفاده کند.

مدیرصندوق کارآفرینی امید خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون واحد صنفی برای دریافت تسهیلات معرفی نشده است گفت: به محض ارسال آمار از سوی فرمانداری آبادان از صاحبان اصنافی که در این حادثه آسیب دیدند و تمایل به دریافت تسهیلات هستند پرداخت وام انجام خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین به دستور مدیرعامل این صندوق اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان های آبادان و خرمشهر از سوی این صندوق اختصاص یافته است.

دوم خرداد امسال بر اثر فروریختن بخشی از ساختمان متروپل آبادان ۴۳ نفر کشته و ۳۷ نفر مصدوم شدند. در این حادثه صاحبان اصناف و کسبه‌ای که در اطراف ساختمان متروپل قرار داشتند دچار خسارت جدی شده و یا تعطیل شدند.

برچسب ها : خرمشهر ساختمان متروپل آبادان اصناف