شماره خبر : 11949
منتشر شده در مورخ : ۱۱ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 11:55
توسعه شبکه ارتباطی ثابت در ۲ شهرستان خوزستان

توسعه شبکه ارتباطی ثابت در ۲ شهرستان خوزستان

 

اهواز- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت که ۲ شهرستان این استان از توسعه و ارتقا شبکه و دیتای تلفن ثابت بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم فلاح زاده روز جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با نصب تجهیزات فنی مخابراتی و کافوی نوری پیشرفته در مرکز تلفن ثابت انقلاب، شبکه تلفن و دیتای ثابت در اندیمشک توسعه و ارتقا یافت.

وی گفت: تجهیزات پیشرفته کافوی نوری در هشت محدوده مرکز تلفن ثابت انقلاب شهرستان اندیمشک نصب و راه اندازی و وارد مدار شد. 

فلاح زاده ادامه داد: پایداری ارتباطات شبکه تلفن ثابت، شرایط دسترسی مشترکان به اینترنت با سرعت های بالاتر و ارتباط مخابراتی با کیفیت را فراهم می کند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان اظهار داشت: از سال قبل تا کنون این چهارمین کافوی نوری پیشرفته از نوع G pon در شهرستان اندیمشک نصب و راه اندازی شده است که سرویس های قابل ارائه شبکه های FTTH در ساختار GPON معروف به سرویس های Triple Play هستند.

مرکز پرظرفیت انقلاب شهرستان اندیمشک بیش از ۱۲ هزار تلفن ثابت منصوبه دارد.

فلاح زاده ادامه داد: همچنین به منظور بهره مندی مشترکان شهر عرب حسن از توابع شهرستان شوشتر از خدمات نوین و استفاده از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین دریافت خدمات با کیفیت بهتر مرکز تلفن عرب حسن شوشتر به کافوی پیشرفته نوری مجهز شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اینکه تجهیزات مخابراتی در دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و توسعه است و امروزه بیشتر کسب و کارها بر بستر حوزه ict انجام می‌شود افزود:  یکی از اهداف و برنامه های مخابرات منطقه، بهینه سازی و به روز رسانی تجهیزات و زیر ساخت های مخابراتی منطبق بر فناوری های نوین ارتباطی و ظرفیت های موجود است.

وی ادامه داد: با نصب و راه اندازی این کافوی نوری جدید و پیشرفته شرایط دسترسی مشتریان به اینترنت و ارتباط مخابراتی با کیفیت تر فراهم می شود.

فلاح زاده افزود: ۲هزار و ۵۰۰  متر از شبکه هوایی مرکز تلفن شهر عرب حسن شوشتر بصورت زیر خاکی وارد مدار شد.

برچسب ها : ارتباطات شرکت مخابرات ایران خوزستان