شماره خبر : 11971
منتشر شده در مورخ : ۱۲ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 10:13
نیمی از متقاضیان تسهیلات ازدواج در خوزستان پارسال وام نگرفتند

نیمی از متقاضیان تسهیلات ازدواج در خوزستان پارسال وام نگرفتند

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: نیمی از متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته نتوانستند وام بگیرند.

حمید بنی تمیم گفت: در ۲ ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۳ هزار و ۷۴۱ نفر متقاضی وام از دواج شدند که تنها پنج هزار و ۳۱۵ نفر از آن‌ها توانستند وام بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان می گوید: مرکز مشاوره ازدواج در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند و این نمایشگاه با کمک سمن‌ها راه اندازی شده و آن‌ها نقش موثری در امر ازدواج دارند.

به گفته او، یکی از اهداف برپایی نمایشگاه تسهیل در امر ازدواج جوانان است و با توجه به معضلات اقتصادی، جوانان ما برای تشکیل خانواده با مشکلات زیادی مواجه هستند لذا ما مدیران باید کمک کنیم تا زمینه ازدواج آن‌ها تسهیل شود.

بنی تمیم گفت: پیشنهاد می‌دهم علاوه بر مراکزی که در حوزه جوانان فعالیت می‌کند، دفتری را برای تسهیل ازدواج آسان در محل اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی کنیم تا جوانان راحت‌تر به امر ازدواج دسترسی پیدا کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید کمیته‌ای زیر نظر معاونت جوانان تشکیل شود تا دستورات رئیس جمهور در بحث جوانان و مشکلات آن‌ها پیگیری شود.

 عبدالرضا سیفی می گوید: رئیس جمهور موارد ارزشمندی در رابطه با پرداخت تسهیلات، مسکن و برگزاری مراسم ازدواج جوانان در مراکز تفریحی فرهنگی عنوان کرد که این اماکن باید در اختیار جوانان قرار بگیرد تا فرآیند برگزاری مراسم ازدواج راحت‌تر شود.

سیفی گفت: بخشی از ازدواج آسان به دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی مرتبط است که باید تلاش کنند امکانات مناسب را برای ازدواج جوانان فراهم کنند، اما بخشی از این موضوع به فرهنگی که در جامعه رواج پیدا کرده مربوط می‌شود.

 مراسم ازدواج پرشکوه و با تشریفات و هزینه‌های گزاف در فضای مجازی تبلیغ می‌شود در حاای که باید مانند اوایل انقلاب زوج‌ها با کمترین تشریفات و دریایی از عشق و علاقه وارد زندگی مشترک شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : ازدواج جوانان وام ازدواج خوزستان