شماره خبر : 12068
منتشر شده در مورخ : ۱۴ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 13:39
بروز مشکلات گوارشی دلیلی بر شیوع وبا در خوزستان نیست

بروز مشکلات گوارشی دلیلی بر شیوع وبا در خوزستان نیست


رئیس مرکز بهداشت خوزستان: شیوع وبا در استان صحت ندارد و بروز مشکلات گوارشی دلیلی بر ابتلا به این بیماری نیست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، سیدمحمد علوی گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا اندام‌های مختلف بدن را مورد تاثیر قرار می‌دهد، بروز علائم گوارشی در افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، دور از انتظار نیست.
وی افزود: افرادی که در حال حاضر مشکلات گوارشی را گزارش می‌دهند، دلیلی بر ابتلا به کرونا نیست و با انجام آزمایش می‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد.
علوی می‌گوید: با فرارسیدن گرما، علائم باکتریایی، ویروسی و حتی انگلی می‌توانند سبب بروز مشکلات گوارشی شوند، ضمن اینکه مصرف موادغذایی و آشامیدنی غیربهداشتی در بروز این بیماری‌ها نقش دارند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گرمازدگی را مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری در فصل تابستان عنوان کرد و ادامه داد: کاهش سطح آب بدن، افزایش حرارت بدن و ... سبب بروز علائمی از جمله؛ درد‌های عضلانی، شکم درد و اسهال شود، اما دلیلی بر ابتلا به بیماری وبا نیست.
وی با بیان اینکه بیماری‌های روده‌ای از سوی مراکز بهداشت فعال در سطح استان رصد می‌شوند، اضافه کرد: براساس نمونه گیری‌های مستمر از آب، فاضلاب و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت، تاکنون هیچگونه موردی از بیماری وبا در خوزستان مشاهده نکرده ایم.
 
 
 
 

 

برچسب ها : مشکلات گوارشی شیوع وبا در خوزستان وبا خوزستان