شماره خبر : 12072
منتشر شده در مورخ : ۱۴ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 19:27
راوی گفت: شهردار اهواز، از رفاقتش با شهردار تهران، به نفع اهواز بهره بگیرد

راوی گفت: شهردار اهواز، از رفاقتش با شهردار تهران، به نفع اهواز بهره بگیرد

  استانداری و نمایندگان بر سر انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی هماهنگ شوند  ‌
به قرار اطلاع مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان،  مدتهاست استعفا داده و اصرار به رفتن دارد، اما وزارتخانه برای جایگزین او فکری نمی کند و بلاتکلیف مانده است.  
‌از قرار معلوم وزارتخانه معتقد است که جانشین رضایی باید مورد تایید استاندار و نمایندگان باشد که تا حالا در این مورد به تفاهم نرسیده اند. 
قرائن نشان می دهد که نمایندگان به ظاهر می گویند در انتصابات دخالت نمی کنند، اما پشت پرده رضایت نمی‌دهند که خانی برود و خانی بیاید،  بدون آنکه رضایت آنها جلب شود و اگر هم خودشان صراحتا به موضوع ورود نمی کنند، اما عواملی دارند که مراقب اوضاع هستند و امیدواریم نیت خیر باشد و نمایندگان اصرار بر آوردن جانشین مطلوب و کاری به جای مدیران باشد که به هردلیل خسته می شوند و اصرار به رفتن دارند. 
البته در این اداره کل راه و شهرسازی بجز مشکل جایگزین مدیرکل،  مسائل دیگری هم وجود دارد از جمله اینکه تعدادی از مسئولان بازنشسته شده اند اما برای جایگزین آنها فکری نشده در حالیکه قبل از بازنشستگی نیروهایی باید بیاورند و توسط قدیمیها آموزش داده شوند که این اتفاق نمی افتد و دود این غفلت یا بی مبالاتی،  به چشم مردم می رود. 
ضمنا مدتهاست اداره راه و شهرسازی اهواز هم رئیس ندارد و بنده خدایی که آنجاست اختیاری ندارد یا نمی داند چگونه باید از اختیارات استفاده کند که بهتر است مجموعه هایی از استانداری که وظیفه بازرسی از ادارات را دارند ضمن سرکشی به این سازمان گزارشی در این مورد به استاندار بدهند معاونت برنامه ریزی استانداری هم به موضوع ورود کرده و سر و سامانی به آنجا بدهد. خدا را خوش نمی آید پرونده های مردم و برخی کارهای تلمبار شده بدون اقدام بمانند.  ‌
شورای شهر اهواز با اعتراف به ناتوانی حل بعضی مشکلات،  دست به دامان سازمان بازرسی شد
در شماره گذشته راوی،  با توجه به تعریف شهردار از شورای شهر که آن را یک فرصت استثنایی برای شهر اهواز دانسته بود برخی از کمبودها و نواقص شهری عنوان شد و از اعضای شورا خواسته شد که پاسخگو باشد. 
حالا  در جلسه علنی شورای شهر اهواز دو تن از اعضاء،  خیلی بیشتر از راوی به برشمردن مشکلات و کمبودهای شهری پرداخته اند و از عوامل عقب ماندگی ها انتقاد و در مواردی هم اعتراف شده که برای حل برخی مشکلات،  کاری از شورا ساخته نیست و دست به دامان سازمان بازرسی استان شده اند تا به موضوع ورود و با متخلفان برخورد جدی کنند. 
مثلا رئیس کمیسیون عمران،  شهرسازی و معماری شورای شهر به ناتمام ماندن پروژه قطار شهری اهواز،  عملکرد معاونت شهرسازی شهرداری و مورادی از این دست،  پرداخته و اصرار به تحقیق و تفحص در برخی پروندهها و پروانه های صادره دارد وی از عملکرد دو نماینده اهواز هم خرده گرفته و از سکوت آنها در برابر مشکلات شهری انتقاد کرده است. یکی دیگر از اعضای شورا هم ضمن اشاره به فعال بودن یکی از نمایندگان اهواز،  از سکوت و کم تحرکی دو نماینده دیگر انتقاد کرده است. 
همانطور که پیش از این گفتیم بهتر است اعضای شورا قبل از انتقاد از دیگران،  عملکرد خود را اطلاع رسانی کنند و بگویند چرا در ایجاد تغییرات و متفاوت شدن شهر اهواز (که شهردار قول آن را داده بود) نتوانسته اند توفیقی کسب کنند؟  
وظیفه نمایندگان قانون گذاری است و کار اصلی آنها در مجلس است،  البته پی گیری مسائل حوزه انتخابیه هم به عهده آنهاست و بهتر است ،  از این نمایندگان برای حضور در جلسات شورا دعوت شود و به جای ا نتقاد غیابی،  رودرو درباره مشکلات شهر و راه حل های پیشنهادی،  بحث و تبادل نظر و انتظارات همدیگر را شفاف بیان کنند و چون به نظر می رسد از این طریق بهتر می توانند به شهر و مردم خدمت کنند. 
شهردار اهواز، از رفاقتش با شهردار تهران، به نفع اهواز بهره بگیرد
شهردار تهران با حضور در غرفه شهرداری اهواز،  در نمایشگاه <شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران> گفته ما نیاز داریم که از قابلیت های شهرداری اهواز برای تهران استفاده کنیم و هرآنچه در طبق اخلاص برای شهرداری اهواز داریم به کارگیریم زاکانی این را هم گفته که <خوشبختانه شهردار فعلی اهواز در تلاش است و ما نیز امیدواریم تا توفیق خدمت به این کلانشهر را داشته باشیم.>
راوی از قبل می دانسته که بین آقایان امینی و زاکانی دوستی وجود دارد که نه تنها ایرادی نیست، خیلی هم خوب است و خدا کند شهردار اهواز،  این دوستی برای بهتر شدن اهواز استفاده کند.
البته مانده ام که شهرداری اهواز چه قابلیت هایی دارد که می توان از آنها برای تهران استفاده کرد،  در حالیکه ما هنوز در مسئله شهر مشکل داریم بهرحال امیدواریم دوستی متولیان شهرهای خواهرخوانده، ثمره نیکویی برایمان در بر داشته باشد. 
چرا که وقتی پای رفاقت در کار باشد خیلی از مشکلات لاینحل ،  سامان می گیرد.
بقول سعدی  ‌
دینا خوش است و مال عزیز است و تن شریف  ‌
                           لیکن <رفیق> برهمه چیز مقدم است
<روز قلم بر قلم به دستان خجسته باد>

 

برچسب ها : شهردار اهواز شهردار تهران شهر اهواز اهواز خوزستان