شماره خبر : 1226
منتشر شده در مورخ : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 16:59
درخشش مستند "سه متر و چند سانت" در جشنواره سباستوپل+فیلم

درخشش مستند "سه متر و چند سانت" در جشنواره سباستوپل+فیلم

 

فیلم مستند "سه متر و چند سانت" در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند «سباستوپل» آمریکا خوش درخشید.

فیلم مستند "سه متر و چند سانت" ساخته مصطفی صالحی نژاد به عنوان منتخب چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند «سباستوپل» آمریکا که از رویداد‌های مهم سینمایی مورد تائید آکادمی اسکار است، اعلام شد و فیلم برنده در این جشنواره جهت حضور در رقابت بخش مستند کوتاه به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

در بخش مستند کوتاه تنها ۶۷ جشنواره در جهان مورد تایید آکادمی اسکار است و فقط برندگان این جشنواره‌ها واجد شرایط رقابت در جشنواره مستند اسکار سال آینده میلادی خواهند بود، ضمن اینکه جشنواره مستند سباستوپل آمریکا از ۱۰ تا ۱۳ ژوئن (۲۰ تا ۲۳ خرداد) در شمال کالیفرنیا برگزار می‌گردد.

این جشنواره همه ساله میزبان حدود ۶ هزار علاقه‌مند به مستند در ۶ سالن سینما در کالیفرنیا است، اما امسال به دلیل همه گیری کرونا پخش فیلم‌های جشنواره به صورت اکران آنلاین خواهد بود.

فیلم مستند سه متر و چند سانت به عنوان نماینده ایران در کنار ۷۰ مستند مطرح جهانی در این جشنواره مهم و تخصصی سینمای مستند آمریکا به نمایش در خواهد آمد. این فیلم مستند که به موضوع پاندمی کرونا پرداخته است، افرادی را به تصویر می‌کشد که به صورت داوطلبانه، فوت شدگان ناشی از کرونا را پیش از دفن، غسل می‌دهند، البته این مستند پیش از این در ژاپن و سوئد به نمایش در آمده و برنده جشنواره اورآسیا روسیه شده است.
خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان

برچسب ها : مستند "سه متر و چند سانت" جشنواره سباستوپل فیلم مستند