شماره خبر : 12515
منتشر شده در مورخ : ۳ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 10:5
استقبال کم شهروندان خوزستان از واکسن کرونا

استقبال کم شهروندان خوزستان از واکسن کرونا


رئیس مرکز بهداشت خوزستان: استقبال شهروندان از واکسن کرونا مطلوب نیست.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، سیدمحمد علوی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار ۴۵۹ دز واکسن در استان تزریق شده است.
وی با بیان اینکه نوبت اول واکسن کرونا ۴۰۱ هزار دز، نوبت دوم ۳۲۴، نوبت سوم ۸۵۶ و نوبت چهارم ۳ هزار و ۸۷۸ دز تزریق شده است، افزود: این آمار برای خوزستان با ۵ میلیون نفر جمعیت، ناامید کننده است.
علوی با اشاره به سرعت شیوع این بیماری و عوارض سویه‌های جدید آن ادامه داد: از شهروندان خواهشمندیم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان می‌گوید: واکسن‌های مناسب برای دز یادآور شامل؛ نورا، پاستوکووک و اسپایکوژن که دارای کمترین عارضه و بیشترین اثربخشی و ایمنی هستند، موجود است.
افزایش آمار ابتلا و بستری کرونایی‌ها
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، ۶۴۲ بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است که در مقایسه با روز قبل از آن ۲۴۱ نفر افزایش نشان می‌دهد.
علوی با اشاره به بستری ۷۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان و افزایش ۵۲ نفری آن‌ها افزود: در این مدت یک نفر جان خود را از دست داد که در مقایسه با روز قبل تغییری نداشته است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان اینکه ۱۸۶ بیمار در بخش‌های عادی و ۵۴ نفر در بخش‌های ویژه آی سی یو بستری هستند، ادامه داد: این ارقام نشان دهنده کاهش بیماران سرپایی و افزایش تعداد موارد بستری و شدت گرفتن بیماری و همچنین مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی است.
به گفته سیدمحمد علوی؛ تعداد بیماران سرپایی ۹۲ درصد، بستری‌ها ۷۰ درصد و موارد فوتی ۵۰ درصد افزایش در مقایسه با هفته قبل نشان می‌دهد.
وی می‌گوید: برگزاری عروسی‌ها یکی از علل عمده و مهم طغیان بیماری کووید-۱۹ است و بسیاری از بیماران در اینگونه مراسم‌ها مبتلا می‌شوند.
 

 

برچسب ها : شهروندان خوزستانی واکسن کرونا کرونا