شماره خبر : 13270
منتشر شده در مورخ : ۲ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 11:5
برای سرویس‌های بهداشتی مدارس کانکسی و چادری عشایری چه باید کرد؟

برای سرویس‌های بهداشتی مدارس کانکسی و چادری عشایری چه باید کرد؟

 

 رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان در خصوص وضعیت سرویس بهداشتی مدارس عشایری گفت: مشکل عمده مدارس عشایری این است که متاسفانه بسیاری از مناطق به دلیل صعب‌العبور بودن از آب لوله‌کشی بهره‌مند نیستند و کل روستا مشکل آب دارد.

رضا فرامرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عمده دانش‌آموزان ابتدایی عشایری نیاز به سرویس ایاب و ذهاب ندارند زیرا معلم ساکن همان روستا است و مدرسه وجود دارد اما مدارس شبانه‌روزی و دانش‌آموزان متوسطه دوم که باید مسافتی را طی کنند تا به مدرسه برسند، به سرویس مدارس نیاز دارند.

وی افزود: به محض آغاز سال تحصیلی، برای دانش‌آموزانی که نیاز به سرویس مدرسه دارند، سرویس ایاب و ذهاب در نظر می‌گیریم و اعتبار سرویس‌ مدارس نیز هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش تامین می‌ِشود.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان در خصوص وضعیت سرویس بهداشتی مدارس عشایری گفت: از این حیث کم و بیش مشکل داریم؛ تعداد زیادی از مدارس، کانکسی و چادری هستند که نیاز به سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته دارند. مشکل عمده مدارس عشایری این است که متاسفانه بسیاری از مناطق به دلیل صعب‌العبور بودن از آب لوله‌کشی بهره‌مند نیستند و کل روستا مشکل آب دارد.   

فرامرزی یادآور شد: حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایری امسال در مدارس استان خوزستان ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اینکه برخی عشایر هنوز بازنگشته‌اند، پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان عشایری خوزستان مانند سال گذشته به حدود ۱۴ هزار نفر برسد. 

 

برچسب ها : مدارس عشایری خوزستان رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان