شماره خبر : 13555
منتشر شده در مورخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 13:28
دستگاه فوق پیشرفته ای پی اس برای بیماران قلبی در اهواز راه‌اندازی شد

دستگاه فوق پیشرفته ای پی اس برای بیماران قلبی در اهواز راه‌اندازی شد

 

روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعلام کرد: دستگاه فوق پیشرفته ای پی اس (EPS) به منظور درمان بیماران آریتمی قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز راه‌اندازی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز، در ادامه نوسازی تجهیزات پزشکی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز یک دستگاه  EPS به ارزش ۴۳ میلیارد ریال به منظور درمان بیماران قلبی مبتلا به آریتمی یا ضربان نامنظم قلب در این مرکز نصب و راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش دستگاه EPS نصب شده یکی از نمونه‌های بسیار پیشرفته در نوع خود است که در بالا بردن کیفیت و کمیت درمان بیماران قلبی خوزستان و همچنین استان‌های همجوار بسیار موثر است.

آریتمی قلبی یا اختلال در ریتم قلب معمولا در اثر عملکرد نامناسب پیام های الکتریکی هماهنگ کننده ضربان قلب به وجود می‌آید و منجر به افزایش یا کاهش ضربان و یا نامنظم شدن آن می‌شود.

این بیماری ممکن است به صورت بال بال زدن یا تپش قلب برای بیمار رخ دهد که گاهی نیز بی خطر است. با این حال برخی از آریتمی‌ها ممکن است با علایم و نشانه‌های آزار دهنده و در برخی مواقع کشنده همراه باشند.

بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با بیش از ۵۹۰ تخت دارای بخش‌های فعال گوش حلق بینی، پوست، جراحی فک و صورت، نازایی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، نفرولوژی، غدد، ریه، جراحی عمومی، جراحی اطفال، توانبخشی، طب فیزیکی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، ICU, CCU, NICU، اتاق عمل‌های جنرال، اتاق عمل قلب، اتاق عمل چشم، اتاق عمل آنژیوگرافی است.

برچسب ها : دستگاه فوق پیشرفته ای پی اس برای بیماران قلبی بیماران قلبی اهواز