شماره خبر : 14018
منتشر شده در مورخ : ۱ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 18:20
مصیبت بارترین روز!

مصیبت بارترین روز!

فردا بیست و هشتم ماه صفر است، روز وفات جانگداز نبی اکرم صلی ا... علیه و آله وسلّم است، روزی که بشریت مصیبت بار تر از آن روز بخود ندیده است زیرا که در این روز در سال 11 هجری، شخصیتی دیده از جهان فروبست که  بفرموده مولای متقیان علیه السّلامº با مرگ او رشته نبوّت و وحی گسسته شد، رشته ای که با مرگ دیگران گسسته نشده بود."
سرزمین حجاز از دیرباز و براساس آنچه در پیش بینی های دینی و کتب آسمانی متعدد آمده بود به عنوان محل بعثت پیامبر خاتم و ظهور دین اسلام شناخته می شد و لذا درآستانه ظهور رسول گرامی اسلام صلی ا... علیه و آله پیروان برخی ادیان به این سرزمین آمده بودند تا از فیض ظهور این پیامبر که سرآمد پیامبران دیگر شناخته می شد و دین او کاملترین ادیان به شمار می آمد برخوردار شده و بیعت با او را سرمایه آخرت خود قرار دهند. البته سوابق درخشان فردی و اجتماعی آن بزرگوار نیز تردیدی در اهلیت ایشان برای پوشیدن خلعت نبوت باقی نمی گذاشت، امّا بمحض ابلاغ رسالت بجز اندکی، همه به دشمنی با وی برخاستند و نه تنها مشرکان و بت پرستان بلکه اهل کتاب یعنی آنان که با بشارت کتب آسمانی خود مبنی بر ظهور پیامبر خاتم از سرزمین حجاز و به شوق کسب افتخار همراهی با این پیامبر بزرگوار، سالها پیش جلای وطن کرده و در اطراف مکّه و در شهر یثرب ساکن شده بودند، به کارشکنی در راه ماموریت آن حضرت پرداختند و از هیچ اذیّت و آزاری بر ایشان دریغ نکردند، بطوریکه خود می فرماید که: "هیچ پیامبری در ابلاغ رسالت خود چون من آزار ندید." 
امّا آن بزرگوار به فرمان پروردگار، استقامت کرد تا نصرت الهی دررسید و مردم گروه گروه به اسلام روی آوردند و در حالیکه با ابلاغ مهمترین حکم دین، یعنی ولایت امیرمومنان علیه السلام، دین اسلام به کمال خود رسید، خود را آماده دیدار خالق متعال نمود. ماه‌های پایانی عمر شریف آن بزرگوار نیز با اضطرابی سخت گدشت، زیرا علیرغم اطمینان از ابلاغ کامل رسالت، به دلیل آگاهی از فتنه های پس از وفاتش، برای انحراف امّت از مسیر حق سخت نگران بود و تصمیمش برای نوشتن وصیتنامه ای که از این گمراهی جلوگیری کند نیز با مخالفت خبیثانی که آن پیمبر رحمت و آن مخاطب"ماینطق عن الهوی"را به هذیان متهم کردند، بی نتیجه ماند.سرانجام آن وجود مقدّس در 28 صفر سال 11 هجری به دیدار معبود شتافت و با رحلتش پیامبری به انتها رسید و رابطه بین خالق و مخلوق با وساطت رسولان الهی قطع گردید.
‌28 صفر همچنین سالروز شهادت سبط اکبر رسول خدا ، حضرت مجتبی علیه السّلام است، امامی که ده سال دوران امامتش با حاکمیت غاصبانه خبیثترین دشمن اسلام یعنی معاویه بر سرزمینهای اسلامی همزمان بود با این وجود توانست با فداکاری و تدبیری بی‌نظیر توطئه بزرگ و خطرناک‌دشمنان اسلام ‌را برای ریشه‌کن کردن این دین آسمانی خنثی و با تربیت شاگردان و هدایت نیروهای مبارز قیامهای متعددی را ساماندهی کند که قیام حیایتبخش کربلا یکی از آنها است.
مصیبت عظمای وفات پیامبر رحمت صلّی ا... علیه و آله و سلّم و نیز شهادت امام مجتبی علیه السّلام را تسلیت می گوئیم و استواری در ادامه راهشان را از خداوند خواستاریم.
موسوی زاده

برچسب ها : ماه صفر دین اسلام كربلا