شماره خبر : 14048
منتشر شده در مورخ : ۴ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 9:48
فصل پاییز و خطر شیوع بیماری‌های تنفسی و واگیردار

فصل پاییز و خطر شیوع بیماری‌های تنفسی و واگیردار

 

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان درخصوص شیوع بیماری‌های تنفسی و واگیردار در فصل پاییز هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، پژمان بختیاری نیا امروز، یکشنبه ۳ مهرماه در گفتگو با خبر ۱۷ شبکه خوزستان گفت: در فصل پاییز علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های تنفسی مانند کووید-۱۹ و آنفولانزا، خطر شیوع بیماری‌های واگیردار روده‌ای با اولویت بیماری وبا (التور) وجود دارد.

وی به شناسایی مواردی از بیماری وبا در سطح کشور و خوزستان اشاره کرد و افزود: با آماده باش، هشیاری و اقدام به موقع کارکنان مراکز بهداشت در استان و اهواز از گسترش بیش از پیش آن در جامعه جلوگیری بعمل آمد.

بختیاری نیا ادامه داد: مردم باید با رعایت نکاتی از جمله؛ مصرف آب آشامیدنی و مواد غذایی سالم، سالم سازی میوه و سبزیجات قبل از مصرف، استفاده از توالت بهداشتی، دفع صحیح فاضلاب، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی صحیح دست‌ها قبل از غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی خود را از خطر ابتلا به این بیماری حفظ کنند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همه افراد در صورتیکه علائم مشکوک بروز بیماری وبا که مهم‌ترین آن‌ها اسهال است، مشاهده کردند، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند تا زیر نظر کارشناسان و مراقبان بهداشت کار‌های تشخیصی و درمانی لازم انجام شود.

برچسب ها : بیماری‌های تنفسی یماری‌های تنفسی و واگیردار فصل پاییز