شماره خبر : 14266
منتشر شده در مورخ : ۱۸ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 10:45
افتتاح واحد‌های مرغ تخمگذار برای رفع نیاز به واردات تخم مرغ به خوزستان

افتتاح واحد‌های مرغ تخمگذار برای رفع نیاز به واردات تخم مرغ به خوزستان

 

پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال با افتتاح یک واحد ۵۰ هزار قطعه‌ای و سه واحد دیگر به ظرفیت ۴۸۰ هزار قطعه،۱۲ هزار تن تخم مرغ در خوزستان تولید شود .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان  به مناسبت روز جهانی تخم مرغ گفت: تخم مرغ با توجه به اینکه یک ماده غذایی کامل و باارزش است و دارای انواع ویتامین ها، اسید‌های آمینه و سدیم، پتاسیم و کلسیم می‌باشد به عنوان یک ماده غذایی ارزان و قابل دسترس نیز شناخته می‌شود.

عبدالامیر نیرومند افزود:در استان خوزستان ۱۳ واحد بزرگ صنعتی مرغ تخمگذار فعال وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه جامعی برای رفع کامل نیاز استان جهت واردات تخم مرغ از استان‌های دیگر در نظر گرفته شده است.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار داشت:در بخش مرغ تخمگذار در نیمه اول سال جاری یک واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت ۹۰ هزار قطعه به بهره برداری رسید.

آصفی افزود: پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال با افتتاح یک واحد ۵۰ هزار قطعه‌ای و سه واحد دیگر به ظرفیت ۴۸۰ هزار قطعه،۱۲ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شود که گام بزرگی جهت رفع نیاز استان به این ماده با ارزش غذایی برداشته شود.

مرغدار نمونه استان هم گفت: ما دارنده زنجیره تولید گوشت مرغ می‌باشیم که شامل۲۷۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار،۲۵۰ هزار قطعه مرغ مادر و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی، یک کارخانه جوجه کشی به ظرفیت ۳۰ میلیون عدد تخم مرغ درسال و کارخانه خوراک به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال می‌باشد.

پیرمرادی اظهار داشت: همچنین ظرف یکسال آینده کشتار گاه ۶ هزار قطعه‌ای در اهواز نیز راه اندازی خواهد شد.

وی راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تامین نیاز مردم استان به مرغ و تخم مرغ را نیز از دیگر برنامه‌های مجموعه خود عنوان کرد.

برچسب ها : واردات تخم مرغ تخم مرغ خوزستان