شماره خبر : 14417
منتشر شده در مورخ : ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 11:28
سرانه فضای سبز اهواز کمتر از استاندارد‌های بین المللی

سرانه فضای سبز اهواز کمتر از استاندارد‌های بین المللی

 

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز: سرانه فضای سبز اهواز حدود ۱۱ متر مربع است و با استاندارد‌های بین المللی فاصله زیاد دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، عمحمدمهدی مطیعی گفت: از آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز تاکنون، تلاش‌های زیادی برای تغییر نگاه مردم و مسئولان به مبحث فضای سبز و توسعه آن انجام شده است.

وی افزود: در سال‌های قبل به آسفالت معابر، جدول کاری خیابان، ساخت و ساز‌ها بیش از ایجاد فضای سبز اهمیت داده شده است.

مطیعی می‌گوید: وقتی می‌خواهیم از فضای سبز صحبت کنیم، باید به سرانه فضای سبز بپردازیم و میزان آن را با تعداد جمعیت هر شهر و منطقه مقایسه کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز ادامه داد: براساس آمار موجود، سرانه فضای سبز در اهواز ۹ تا ۱۱ مترمربع محاسبه می‌شود، این در حالی است که از نظر استاندارد‌های بین المللی میزان فضای سبز برای کلانشهر‌ها حدود ۲۵ مترمربع است.

این مقام مسئول می‌گوید: با مقایسه و بررسی استاندارد‌ها متوجه می‌شویم که اگر شهری با شرایط اهواز وجود دارد و شرکت‌های صنعتی و مجموعه‌هایی که آلایندگی دارند، باید مساحت فضای سبز آن نیز بیش از میزان موجود باشد.

مطیعی افزود: وقتی از شرکت‌های صنعتی به عنوان آلاینده یاد می‌شود، باید بطور وسیعی به بحث مسئولیت‌های اجتماعی بپردازیم، زیرا گیاهان خاصیت گیاه پالایی داشته و توانایی جذب و نگهداری آلاینده‌های موجود در جو را در برگ‌ها و نسوج خود دارند و این ویژگی نیاز بیش از پیش ما به فضای سبز را نشان می‌دهد.

برچسب ها : فضای سبز اهواز استاندارد‌های بین المللی فضای سبز