شماره خبر : 14438
منتشر شده در مورخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 11:2
کشت محصول چای ترش در ۳۲ هکتار از مزارع خوزستان

کشت محصول چای ترش در ۳۲ هکتار از مزارع خوزستان

 

پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ تن محصول چای ترش از مزارع خوزستان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۳۲ هکتار از مزارع استان چای ترش کشت شده است که از نیمه اول مهرماه برداشت این محصول آغاز  و تا نیمه آبان ماه  ادامه دارد.

محمد حسنی نسب ،با بیان اینکه شهرستان‌های کارون، خرمشهر و اهواز بیشترین سطح کشت چای ترش را به خود اختصاص داده اند.افزود: پیش بینی می‌شود امسال  ۲۰ تن محصول از مزارع چای ترش استان برداشت شود.

وی اظهار داشت:کشت چای ترش ، قابلیت خوبی برای توسعه استان دارد و در سنوات گذشته اقدامات خوبی برای آموزش کشاورزان ، توزیع بذر رایگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و پیگیری تکمیل زنجیره ارزش این محصول از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و از متقاضیان برای ایجاد صنایع تکمیلی این محصول حمایت می‌شود.

حسنی نسب گفت:با توجه به اینکه گیاه چای ترش جزء گیاهان متحمل به خشکی بوده و دارای ارزش اقتصادی بالا  است ، در صنایع غذایی، صنعت الیاف، نساجی و چوب استفاده می شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد:محصول چای ترش کاربرد وسیع دارویی در درمان بیماری‌های فشار خون، چربی خون، سرطان، بیماری کبد و کلیه دارد و دارای خاصیت آرام بخش و خنک کننده، ضدعفونی کننده و تصفیه کنند می‌باشد،کاسبرگ این گیاه سرشار از آهن، کلسیم، موسیلاژ و آنتوسیانین می‌باشد،همچنین بذر آن حاوی مقدار زیادی پروتئین، پلی ساکاریدها، مواد معدنی، اسید‌های آلی و فیبر می‌باشد و اندام‌های رویشی آن نیز در صنعت دام و طیور بعنوان علوفه مصرف می‌شود.
 

برچسب ها : چای ترش مزارع خوزستان خوزستان