شماره خبر : 14440
منتشر شده در مورخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 11:5
اجرای طرح همیار مادر و کودک در خوزستان

اجرای طرح همیار مادر و کودک در خوزستان

 

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان ،از اجرای طرح همیار مادر و کودک برای مادران باردار سه ماه به بالا و دارای بچه زیر ۳ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، علی حسن زاده گفت : هدف از اجرای این طرح توانمندسازی مادران و خانواده‌ها و بهبود رابطه والدین و کودک است.

اجرای طرح همیار مادر و کودک در خوزستان

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان افزود: این طرح از سال ۹۹ برای ۳۵ نفر از مادران باردار در یک گروه در شهرستان اهواز ، سال گذشته برای ۴۵۳ نفر در ۱۲ گروه از مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال در شهرستان‌های اهواز مسجدسلیمان خرمشهر و دزفول و در سال جاری نیز برای ۶۷۸ نفر در ۳۴ گروه توسط تسهیلگران دور دیده در همین شهر‌ها اجرا خواهد شد .

وی گفت : کودکان با ظرفیت‌های روانی، اجتماعی و جسمی متفاوت متولد می‌شوند که این ظرفیت به آن‌ها اجازه می‌دهد از طریق ارتباط با محیط پیرامون خود بیاموزند و سیر تکامل را طی کنند که اگر این ظرفیت‌ها شناخته نشوند و مورد حمایت قرار نگیرند به جای شکوفایی از بین خواهند رفت.

حسن زاده افزود: اثرات آنچه در طول نخستین ماه‌ها و سال‌های زندگی کودک حتی در دوره قبل از تولد روی میدهد می تواند در تمام طول عمر وی ادامه یابد.

وی گفت : علاوه بر این به نقش اساسی کودکان به عنوان محور توسعه پایدار توجه شده است ، چنانکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به تحول روابط والدین و کودکان در سراسر دنیا شده و برنامه‌های مختلفی به این منظور طراحی و اجرا شده است .

حسن زاده یادآور شد ، از این رو در طراحی برنامه‌های مبتنی بر توسعه پایدار مرحله پیش از تولد( دوران بارداری مادر) نیز لحاظ می‌شود تا بتواند مسائل و نیاز‌های سال‌های اولیه زندگی را در یک روند طولی مورد توجه قرار دهد.

برچسب ها : طرح همیار مادر و کودک در خوزستان مادر و کودک خوزستان