شماره خبر : 14503
منتشر شده در مورخ : ۳۰ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 10:7
توسعه فضای سبز اهواز با استفاده از نهال‌های بومی

توسعه فضای سبز اهواز با استفاده از نهال‌های بومی

 

با همکاری انجمن تولید کنندگان گل و گیاه خوزستان، از نهال‌های بومی برای توسعه فضای سبز کلانشهر اهواز استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، رییس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه تنوع بخشی و رعایت اصول چشم انداز و طراحی فضای سبز اهواز در دستور کار قرار گرفته است گفت: به همین منظور از این پس از گیاهان بومی استفاده می‌شود.

محمد مهدی مطیعی افزود: با حمایت و همکاری انجمن تولید کنندگان گل و گیاه خوزستان، از گیاهان بومی از جمله کنار، سه پستان، برهان، شیشه شور، خرزهره و ختمی چینی در فضای سبز اهواز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تصویب قانون خریداری نهال‌های بومی از نهالستان‌های مورد تایید انجمن گل و گیاه خوزستان گفت: گیاهان بومی تاب آوری خوبی در برابر گرما، املاح بالای خاک، بی آبی و خشکی دارند.

مطیعی افزود: میزان قرارداد‌های حفظ و نگهداری فضای سبز اهواز برای یکسال ۴۰۰ میلیارد تومان است که گیاهان با توجه به شرایط خاص خود در مناطق هشت گانه شهرداری اهواز کاشته می‌شوند.

رییس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز در زمینه کاشت نخل‌های بومی در بلوار‌های این کلانشهر گفت: نگهداری و تغذیه این نخل‌ها به عهده شهرداری و مرکز تحقیقات خرما و میوه‌های گرمسیری کشور در اهواز است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای نظارت بر حوزه فضای سبز اهواز افزود: در یک برنامه مدون از امسال در حوزه‌های آزمایش و تغذیه فضای سبز این کلانشهر با همکاری گروه‌های دانشگاهی نظارت و رسیدگی بیشتری انجام می‌شود.

برچسب ها : فضای سبز اهواز نهال‌های بومی فضای سبز