شماره خبر : 14575
منتشر شده در مورخ : ۲ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 11:36
اجرای طرح آگاهسازی زنان و دختران در خوزستان

اجرای طرح آگاهسازی زنان و دختران در خوزستان

 

معاون بهزیستی خوزستان: طرح آگاه‌سازی زنان و دختران در استان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان از اجرای طرح آگاه‌سازی زنان و دختران در خوزستان خبر داد و گفت: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دختران و زنان ۱۳ تا ۴۰ سال مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه استان اجرا می‌شود.

علی حسن‌زاده افزود : ۵۰ درصد جمعیت هدف این طرح از جمعیت تحت پوشش بهزیستی هستند.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان افزود: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ۲۷ شهر استان با حضور ۶۵ تسهیلگر برای ۷۰ گروه از زنان و دختران ۱۳ الی ۴۰ سال با جمعیت هدف ۲ هزار و ۱۰۰ نفر که در مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه زندگی می‌کنند، انجام می‌ود.

وی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی پدیده‌هایی متنوع، نسبی و متغیر هستند که در طول زمان و مکان دستخوش تغییر می‌شوند و زیرساخت‌های جوامع را هدف قرار می‌دهند.

حسن‌زاده تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز یا تشدید آسیب‌های اجتماعی در گروه‌های هدف، مطالعه خاستگاه بروز اختلالات، ناهنجاری‌ها، انحراف از استاندارد‌ها و انتظارات جامعه، سازمان بهزیستی اقدام به تبیین و تدوین و اجرای مجموعه اقدامات، سیاست و برنامه‌های تخصصی از طریق ارائه آموزش‌های عمومی، طراحی محیطی و مقابله با عوامل آسیب‌زا با هدف پیشگیری از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگ فرابخشی اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقای دانش و آگاهی گروه هدف در جهت سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه‌ای، توانمندسازی تسهیلگران مجری جهت ارائه آموزش و مشاوره به گروه‌های هدف، برقراری یک نظام شناسایی و ارجاع برای کمک و ارائه مشاوره به افراد در معرض خطر و برقراری یک شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان و جوانان، زنان گروه هدف، تسهیلگران و ارائه‌دهندگان خدمات تخصصی سلامت است.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان خاطر نشان کرد: خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا سالم بماند.

وی یاد آور شد: خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی می‌شود که برای حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیاز‌های جسمی و روانی و اجتماعی افراد اخذ و در نهایت موجب افزایش کارآیی و مهارت‌های فردی افراد می‌شود.

برچسب ها : طرح آگاهسازی زنان و دختران در خوزستان خوزستان زنان و دختران در خوزستان