شماره خبر : 14609
منتشر شده در مورخ : ۳ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 10:40
رئیس اداره احیای تالاب‌های استان: همه تالاب‌های خوزستان پاسگاه محیط‌بانی دارند

رئیس اداره احیای تالاب‌های استان: همه تالاب‌های خوزستان پاسگاه محیط‌بانی دارند

 

رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به گشت و کنترل محیط‌بانان در تالاب‌های استان، گفت: در همه تالاب های خوزستان پاسگاه محیط بانی وجود دارد.

موسی مدحجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در اطراف تالاب‌های خوزستان اظهار کرد: در همه تالاب‌های خوزستان پاسگاه محیط‌بانی وجود دارد و نیروهای این پاسگاه‌ها کار گشت و پایش را انجام می‌دهند و هیچ تالابی بدون پاسگاه محیط‌بانی نیست.

وی افزود: البته با توجه به مساحت برخی تالاب‌های خوزستان، تعداد نیروها کمتر از استاندارد است اما وضعیت بهتر شده است.

رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پاسگاه محیط‌بانی تالاب شادگان با کمبود خودرو روبه‌رو است اما موتورسیکلت به اندازه کافی موجود است. در تالاب‌های میانگران، بندون، شیمبار و بامدژ نیز پاسگاه محیط‌بانی مستقر است.

وی عنوان کرد: باید توجه شود هر چه محیط‌بانان بیشتری در این نقاط حضور داشته باشند، کار پایش، شناسایی گونه‌های جدید، گشت و کنترل بهتر انجام می‌شود. در گذشته شاید گونه جدید وارد تالاب‌های خوزستان می‌شد اما به دلیل مشاهده نشدن، گونه جدید جزو آمار محسوب نمی‌شد. 

مدحجی بیان کرد: راه‌اندازی پاسگاه‌های محیط‌بانی در کنترل شکار و صید غیرمجاز، اطلاع‌رسانی آلودگی تالاب‌ها، اطلاع‌رسانی و پیگیری تخریب و تصرفات تالاب‌ها و موارد دیگر نیز تاثیرگذار بوده است.

 

برچسب ها : رئیس اداره احیای تالاب‌های استان خوزستان پاسگاه محیط‌بانی تالاب‌های خوزستان