شماره خبر : 1472
منتشر شده در مورخ : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 12:17
بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه ایلام تا پایان شهریور ماه

بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه ایلام تا پایان شهریور ماه

 

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ترمینال جدید این فرودگاه تا پایان شهریور ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

محمد جواد یگانه اظهار داشت: ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام  در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی احداث شده است. 

وی تصریح کرد: تجهیز ترمینال جدید با امکانات روز ازجمله برج‌های خنک کننده، نصب تسمه نقاله، کانتر پرواز، صندلی ترمینالی، چرخ دستی و ... در حال تامین اعتبار است و تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

 یگانه عنوان کرد: ساخت موتورخانه مرکزی شامل ساختمان مرکزی به مساحت ۲۷۰ متر مربع و ۳۰۰ متر کانال آدم رو با تجهیزات کامل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: پروژه محوطه سازی فرودگاه به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در محدوده مجاورت ترمینال جدید و قدیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال مراحل برگزاری مناقصه را سپری می‌کند و بر اساس پیش بینی ها تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام  همچنین از بهره‌برداری پروژه انتقال NDB در ارتفاعات جوزانوند ایلام تا پایان شهریور نیز خبر داد و افزود: از دیگر پروژه‌های فرودگاه ایلام در سال جاری می‌توان به خرید و اجرای دوربین مداربسته قسمتی از دیوار حفاظتی فرودگاه و نصب دوربین مداربسته در نقاط مورد نظر اداره کل هواشناسی استان ایلام اشاره کرد.

یگانه گفت: در صورت تامین اعتبار برای پروژه‌های جاده دسترسی به سایت گلایدپس GP به طول ۱۸۰۰ متر و نیز استریپ سازی اطراف باند طبق استاندارد اقدام می‌شود.

 ۵۶ سورتی در قالب ۲۸ پرواز در طول هفته در مسیر هوایی ایلام - تهران توسط شرکت‌های آسمان، ماهان و ایران ایر در تردد است.

قبل از کاهش ظرفیت پروازها، در هر روز به طور متوسط ۸۰۰ نفر از طریق فرودگاه شهدای ایلام تردد می‌کردند که اکنون با توجه محدودیت‌های کرونا و استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما‌ها این تعداد به ۴۵۰ الی ۵۰۰ نفر در روز کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها : فرودگاه ایلام بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه ایلام ایلام