شماره خبر : 1478
منتشر شده در مورخ : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 12:35
۱۲ هکتار زمین برای توسعه ناحیه صنعتی گتوند واگذار شد

۱۲ هکتار زمین برای توسعه ناحیه صنعتی گتوند واگذار شد

رییس شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های شوشتر و گتوند گفت: ۱۲ هکتار زمین در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری به مساحت ناحیه صنعتی گتوند افزوده شد.

اسماعیل رحمانی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش از این زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در ناحیه صنعتی گتوند وجود نداشت، افزود: بیش از ۱۰ سرمایه گذار برای احداث واحد صنعتی و تولیدی درخواست داده بودند که هم اکنون در حال واگذاری زمین به آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مساحت ناحیه صنعتی شهرستان گتوند ۲۴ هکتار است که با اضافه شدن این زمین‌ها به ۳۶ هکتار افزایش می‌یابد، ادامه داد: سرمایه گذاران برای ایجاد واحد تولیدی صنایع غذایی در ناحیه صنعتی شهرستان گتوند درخواست داده‌اند که مکاتبات لازم برای واگذاری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان انجام شده است.

شرایط برای سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی گتوند فراهم است

رییس شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های شوشتر و گتوند اظهارداشت: شرایط و امکانات از جمله برق، آب، گاز، روشنایی، فضای سبز، حراست و پرداخت تسهیلات برای احداث و راه اندازی واحد صنعتی در ناحیه صنعتی گتوند فراهم است و از سرمایه گذاران استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی افزود:ناحیه صنعتی شهرستان گتوند مشکلات زیرساختی و کمبود امکانت زیادی داشت که در سال‌های اخیر با پیگیری بخش زیادی از این مشکلات رفع شد.

رحمانی‌پور بیان کرد: مشکل اسناد مالکیت قطعات یکی از مهمترین مشکلات این ناحیه صنعتی بود که سال ۱۳۹۸ پس از نزدیک به یک دهه وقفه بدلیل مشکلات حقوقی و موانع ثبتی، اسناد مالکیت قطعات متعلق به شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شدند.

هدف گذاری ایجاد اشتغال ۸۰۰ نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم در گتوند

رییس شهرک‌ها و نواحی صنعتی شوشتر و گتوند گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۰ نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای صنعتی تولید پلاستیک، تیرچه صنعتی، کاغذ سازی، ساخت قطعات بتنی پیش ساخته سقف و تولید زغال از تفاله نیشکر در ناحیه صنعتی گتوند فعالیت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر توسعه واحدهای صنعتی فعال، واحدهای تولید یونولیت، رب گوجه و کنسرو، بسته بندی حبوبات، خوراک طیور و اکسیژن مایع نیز در حال راه اندازی هستند که پس از راه اندازی کامل زمینه اشتغال ۸۰۰ نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ناحیه صنعتی شهرستان گتوند فراهم می‌شود.

رحمانی‌پور به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در این ناحیه صنعتی اشاره و بیان کرد: نداشتن نقدینگی، بدهی بانکی، تورم و نوسانات بازار علت تعطیل شدن این واحدها هستند که تلاش بر این است تا این واحدها نیز به چرخه تولید برگردند.  

صدور مجوز حفر چاه برای رفع مشکل قطعی آب ناحیه صنعتی گتوند

رییس شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های شوشتر و گتوند با بیان اینکه آب ناحیه صنعتی گتوند با روستای شهرک پنجم در بخش مرکزی مشترک است، گفت: مشترک بودن آب موجب کمبود و قطع آب واحدهای صنعتی می‌شود که پس از پیگیری مجوز حفر چاه از امور آب منطقه شمال خوزستان در این ناحیه صادر شد.  

وی افزود: طرح حفر چاه عمیق در ناحیه صنعتی گتوند در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار برای حفاری است که برای اجرای آن حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش ایرنا ناحیه صنعتی گتوند در سال ۱۳۶۹ با هدف اشتغالزایی و تولید در این شهرستان ایجاد شد.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان و ۴۵ روستا است.

برچسب ها : گتوند سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اشتغال زایی