شماره خبر : 14836
منتشر شده در مورخ : ۱۵ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 10:26
تشکیل بانک اطلاعاتی گروه‌های تعزیه در خوزستان

تشکیل بانک اطلاعاتی گروه‌های تعزیه در خوزستان

 

مسئول دفتر مردمی تعزیه خوزستان از تشکیل بانک اطلاعات حوزه تعزیه خبر داد ؛ قرار است همه گروه‌های تعزیه شناسنامه‌دار و ثبت شوند و زیر نظر حوزه هنری فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از گروه‌های تعزیه‌خوانی خوزستان به همت حوزه هنری و سازمان تبلیغات استان با حضور گروه‌های تعزیه‌خوان استان در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مسئول دفتر مردمی تعزیه خوزستان در این نشست اظهار کرد: دفتر تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی استان به همت حوزه هنری و بر پایه مردمی بودن تشکیل شد، هرچند که فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده بود.

میثم خندانی با اشاره به سوگواره «راه سرخ» به عنوان فعالیت آغازین این دفتر در بهبهان گفت: فعالیت دفتر در سه محور آموزش، پژوهش و تولید محتوا در عرصه تعزیه شکل گرفت. بسیاری از اوقات از کنار این سه موضوع به راحتی عبور کرده‌ایم و کار ریشه‌ای شکل نگرفته است.

خندانی با بیان این که این دفتر کاملا مردمی است، افزود: تبلیغات اسلامی، اوقاف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راس آن‌ها حوزه هنری به عنوان متولی و حامی این دفتر در کنار ما هستند.

مسئول دفتر مردمی تعزیه استان خوزستان ضمن قدردانی از رئیس حوزه هنری استان اظهار کرد: حوزه هنری استان بار اصلی این دفتر را به دوش کشید. تمام این سال‌ها بسیاری از افراد در حوزه تعزیه‌خوانی شعار دادند، ولی کاری انجام ندادند.

وی ایجاد ارتباط و همبستگی بین تعزیه‌خوان‌ها و هنرمندان را از اهداف این دفتر برشمرد و افزود: در این سال‌ها هر کدام از هنرمندان در شهرستان خود مشغول به فعالیت بودند و ارتباطی با هم نداشتند، ولی اکنون یک ارتباط صمیمانه و همبستگی بین هنرمندان ایجاد شده و این از برکات تشکیل دفتر بوده است.

خندانی ادامه داد: از برنامه‌هایی که دفتر تعزیه تاکنون انجام داده تشکیل بانک اطلاعات حوزه تعزیه بود. در آینده نزدیک قرار است همه گروه‌های تعزیه شناسنامه‌دار و ثبت شوند و زیر نظر حوزه هنری فعالیت کنند و زیر چتر حمایتی دفتر مردمی تعزیه باشند. همچنین شورایی تشکیل دادیم که از افراد حوزه تعزیه، شورای اندیشه‌ورز و سیاستگذاری تعزیه تشکیل شده است.

 

برچسب ها : بانک اطلاعاتی گروه‌های تعزیه در خوزستان خوزستان گروه‌های تعزیه