شماره خبر : 14904
منتشر شده در مورخ : ۱۸ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 11:36
اجرای فاز جدید طرح یاس "یاران آسیب ستیز" در سطح خوزستان

اجرای فاز جدید طرح یاس "یاران آسیب ستیز" در سطح خوزستان

 

اردوی آموزشی مشترک کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان به منظور اجرای فاز جدید طرح یاس برگزار گردید.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی برای دختران تحت حمایت کمیته امداد برگزار شده است.

شیبه می گوید: نخستین اردوی استانی آموزشی سرگروه های طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در مجتمع تربیتی شیخ انصاری شهرستان دزفول به مدت دو روز، با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد، در راستای اجرای این طرح در این فاز، 250 نفر از خواهران آموزش دیده ، در 42 خانه هلال استان خوزستان مشغول فعالیت می شوند.

به گفته او فراگیران این دوره آموزشی با توجه به مدرک تحصیلی و نوع فعالیت در کارگاه‌های پنج گانه اعم از رسانه خبرنگاران، دادرسان، مردم یاران، کارآفرینان و فرماندهان تقسیم بندی شده و آموزش مرتبط را فرا می گیرند و آموزش های مورد نیاز در خصوص شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان برای شرکت کنندگان ارائه داده می شود.

به گفته او افراد در خانه های هلال وارد چرخه و فرایندی می شوند که در صورت بروز بحران می توانند در محله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: در طرح یاس نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : خوزستان طرح یاس "یاران آسیب ستیز" هلال احمر استان خوزستان