شماره خبر : 15059
منتشر شده در مورخ : ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 10:58
اشتغال بیش از سه هزار نفر در واحد‌های فناور خوزستان

اشتغال بیش از سه هزار نفر در واحد‌های فناور خوزستان

 

در سال جاری سه هزار و ۱۲۰ نفر در واحد‌های فناور پارک علم و فناوری خوزستان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به رشد ۳۵ درصدی شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه پارک در سال جاری گفت : تعداد شرکت‌های دانش بنیان خوزستان در سال گذشته ۸۴ واحد بوده در حالی که امسال به ۱۱۴ شرکت افزایش یافته است.

دکتر محمد راضی جلالی افزود: تعداد واحد‌های فناور پارک علم و فناوری خوزستان از ۲۹۰ واحد از سال گذشته به ۳۲۶ مورد در سال جاری رسیده است و افراد شاغل در این واحد‌ها نیز از ۲ هزار و ۲۶۰ نفر در پارسال به سه هزار و ۱۲۰ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری خوزستان با اضافه شدن یک مرکز به ۹ مورد رسید و کانون‌های خلاقیت نیز با فعالیت ۲ کانون جدید به ۱۵ مورد افزایش پیدا کرد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان توضیح داد: حمایت و فراهم کردن تسهیلات برای شرکت ها، در اختیار گذاشتن فضای بیشتر، معافیت‌های مالیاتی، ارتباط بیشترپارک با صنایع برای اعلام نیاز‌ها و رفع آن‌ها توسط شرکت‌ها و درآمد زایی بیشتر از جمله عوامل موثر در ارتقای این شرکت‌ها و واحد‌های فناور بوده است.

وی در ادامه به صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان پارک به برخی کشور‌ها خبر داد و گفت: کشورعمان از جمله کشور‌هایی است که سفارش‌هایی برای ساختن دستگاه EMI اعلام کرده که به منظور شناسایی وضعیت لوله‌های نفتی از نظر نشتی و درز‌های احتمالی در لوله‌ها با دقت بالا استفاده می‌شود.

راضی جلالی اضافه کرد: از کشور‌های دیگر نیز سفارشاتی دریافت شده که در دست تهیه است.

برچسب ها : واحد‌های فناور خوزستان صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های دانش بنیان