شماره خبر : 15071
منتشر شده در مورخ : ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 14:38
بیش از هزار هکتار بافت فرسوده در اهواز وجود دارد

بیش از هزار هکتار بافت فرسوده در اهواز وجود دارد

 

هزار  و ۱۰۲ هکتار مساحت بافت فرسوده در شهر اهواز وجود داره که این منازل در  ۱۲  محله و شش منطقه اهواز  وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، سالهاست که مشکل در بافت فرسوده در کلانشهر اهواز پابرجاست . عامری، منبع آب، حصیرآباد، لشکرآباد، هسته مرکزی و نیز قسمت های از بخش های جنوبی شهر وجود دارد، از مناطقی به شمار می‌روند که بافت فرسوده به صورت چشمگیری در آنجا قابل مشاهده است.

هزار  و ۱۰۲ هکتار مساحت بافت فرسوده در شهر اهواز وجود داره که در این منازل در  ۱۲  محله و شش منطقه شهرداری کلانشهر اهواز  وجود دارند  که مردم انتظار دارند  نسبت به احیای بافت فرسوده اقدامات قابل توجهی انجام شود و شرایط برای این خانوار‌ها با شروع فصل بارش‌ها برای ساکنان  این خانه‌ها بسیار خطرناک  خواهد بود .

در یک بازه زمانی بین سال‌های ۸۶ تا ۹۰ در کشور بیش از ۱۱ میلیون بافت فرسوده شناسایی شده است و  هیئت وزیران در سال ۹۷ به دلیل اهمیت بالای کار یک مصوبه به نام اقدام ملی بازآفرینی به تصویب رساندند .

در مرکز خوزستان کار و ساخت و ساز واحد‌های ایمن با سرعت بالای پیش می‌رود وزارت راه و شهرسازی با امکانات و داشته هایی که در اختیار دارد شروع به ساخت خانه در این استان کرده است .

قرار است باساخت ۱۰۵ بلوک ۱۶۰ واحدی ،هشتصد واحد از منازل برای مناطق پرخطر اهواز در نظر گرفته شود  اما با این وجود حضور شرکت های گاز ،  آب و برق‌های در این طرح خالیست ، طبق ماده ۱۵۵ بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها و مسئولیت‌ بافت‌های فرسوده بر عهده شهرداری هر شهر است  .

گفتنی است باید هرچه سریعتر نسبت به منازل فرسوده در شهرستان اهواز رسیدگی شود تا شاهد اتفاقات ناگواری در این خصوص نباشیم.

برچسب ها : بافت فرسوده در اهواز بافت فرسوده اهواز