شماره خبر : 15131
منتشر شده در مورخ : ۲۹ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 9:37
ثبت کشت قراردادی گندم در خوزستان الکترونیکی شد

ثبت کشت قراردادی گندم در خوزستان الکترونیکی شد

شرایط و بستر لازم برای انجام و ثبت کشت قراردادی گندم در خوزستان به صورت الکترونیکی، به منظور رفاه کشاورزان گندمکار و سرعت کار، فراهم شد.

 رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان گندمکار با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت و سپس حواله الکترونیکی برای آنان صادر می‌شود.

سیدرحمت اله پریچهر می‌گوید: برای سهولت کار، یک برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه کشاورزان نصب و سپس پیش نویس قرارداد بر اساسی اطلاعاتی که در سامانه پهنه بندی ثبت و ضبط شده نهایی شده، کد رهگیری برای کشاورزان ارسال و پس از آن امضای دیجیتال توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان طرف قرارداد درج می‌شود.

او  ادامه داد: کشاورزان پس از انجام این مرحله که به صورت الکترونیک انجام می‌شود به بانک کشاورزی مراجعه و پس از ارایه وثیقه و تضمین، بیمه نامه صندوق محصولات کشاورزی را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان  ابراز امیدواری کرد کشاورزان گندمکار خوزستانی با کشت قراردادی گندم، شرایط را برای دریافت بهتر نهاده‌های کشاورزی و حمایت دولت از آنان فراهم کنند.

سال زراعی گذشته ۲۵۰ هزار هکتار گندم در خوزستان به صورت کشت قراردادی با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان منعقد شد.

پیش بینی شده امسال کشت قراردادی گندم با الکترونیکی شدن قرارداد و سهولت در دریافت نهاده‌های کشاورزی افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : جهاد کشاورزی خوزستان کشت قراردادی گندم گندم