شماره خبر : 15254
منتشر شده در مورخ : ۶ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 11:58
صادرات 2 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

صادرات 2 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

 

ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده پتروشیمی ماهشهر، در نیمه نخست سال، ۲ میلیارد دلار بود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مدیرعامل سازمان منظقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرگفت: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با مساحت ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار نخستین هاب پتروشیمی ایران محسوب می‌شود.

پیام برزگر ظرفیت تولید این منطقه را بیش از ۲۶ میلیون تن عنوان کرد و افزود: پارسال بیش از ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید و حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از آن‌ها به خارج از کشور صادرات شده است.

برزگر ارزش صادرات محصولات از در نیمه نخست امسال را حدود ۲ میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد: پارسال بیش از ۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن هم به بازار‌های داخلی محصول تحویل دادیم که از طریق بورس کالا و سایر مسیر‌های فروش به دست تولیدکنندگان کشور رسیده است.

این مقام مسئول می‌گوید: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، قطب صنعت پتروشیمی و یکی از مبادی اصلی ارزآوری و رفع نیاز‌های داخل در عرصه صنعت پتروشیمی است و ظرفیت بسیار بالایی دارد که به همت جوانان غیور، توانمند و جسور میهن اسلامی در سراسر کشور و به ویژه جوانان استان خوزستان و شهرستان‌های بندرماهشهر، بندر امام خمینی (ره) و چمران شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان منظقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امروز در مسیر اقتدار صنعتی قرار دارد، مدیریت آن در همه زمینه‌ها کاملا درون زا و بدون وابستگی به خارج از کشور، با همت جوانان غیور ایرانی رو به پیشرفت حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم مسیر پیشرفت را با سرعت و جهش بیشتر ادامه دهیم، گفت: می‌خواهیم مسیر را با سرعت و جهش بیشتری که مد نظر مقام معظم رهبری است پیش ببریم و در این مسیر نیازمند دانش به روزتر و روش‌های مناسب‌تری هستیم که همه این‌ها در ابزار دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان متبلور می‌شود.

برزگر افزود: آبروی کشور در بسیاری از عرصه‌ها به علم و دانش درونزا وابسته است و علم یکی از مهمترین عوامل تمدن سازی است که اگر با اخلاق و فرهنگ همراه باشد می‌تواند باعث سرافرازی کشور شود.

برچسب ها : محصولات پتروشیمی صادرات پتروشیمی