شماره خبر : 15287
منتشر شده در مورخ : ۸ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 9:51
شمارش معکوس برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان

شمارش معکوس برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان

 

مدیر کل شیلات خوزستان از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریاها، خوریات و دریاچه‌های سد‌های مخزنی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، فتح اله ابوعلی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در دریا و خوریات و همچنین دریاچه پشت سد‌های مخزنی قابل اجرا است.

وی افزود: برای اجرای این طرح به میزان ۵۰۰ تن که مجوز‌های لازم را دریافت کرده است، امسال اولین قفس‌ها را در آب دریا‌های بحرکان هندیجان قرار می‌دهیم.

ابوعلی می‌گوید: برای ادامه این طرح در دریا و خوریات موجود در اطراف بندر ماهشهر که مجوز‌های آن صادر شده، فراخوان عمومی داده ایم و امیدواریم سرمایه گذاران استقبال کنند و بتوانیم زودتر از سایر استان‌ها بتوانیم طرح پرورش ماهی در قفس در خوریات را آغاز کنیم.

مدیر کل شیلات خوزستان درخصوص اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد‌ها گفت: در تعاملی که با سازمان آب و برق استان صورت گرفت، با اجرای این طرح در دریاچه سد‌های مارون و جره موافق شد و قرار است مرحله آزمایشی آن را در سد مارون اجرایی کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به اینکه این کار در سد‌ها جزو املاک سازمان آب و برق است، ۳ مرحله فراخوان از سوی این سازمان منتشر شده و امیدواریم این طرح به خوبی اجرا شود و پیش رود.

پرورش ماهی خاویار در مرحله مطالعه

وی درخصوص پرورش ماهی خاویار در ایذه، باغملک و مسجدسلیمان گفت: کار‌های مطالعاتی این طرح در سازمان آب و برق خوزستان با کمک پژوهشکده تحقیقاتی شیلات استان درحال انجام است و مقرر بوده تا پایان آذرماه نتایج نهایی اعلام شود تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

به گفته ابوعلی؛ پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های دریایی برای بیش از ۵۰۰ نفر و طرح‌های پرورش ماهی در قفس در سد‌های مارون و جره برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شود.

وی می‌گوید: برای تامین تجهیزات مشکلی نداریم، چون در کشور تولید می‌شوند، ضمن اینکه تکنولوژی تولید مولد ماهی سی‌بس که در بندر امام خمینی اجرایی شده است، به تولید بچه ماهی که تنها کالای وارداتی به کشور برای پرورش ماهی در قفس بود، کمک زیادی کند.

برچسب ها : طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان خوزستان پرورش ماهی پرورش ماهی در قفس