شماره خبر : 15343
منتشر شده در مورخ : ۱۲ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 9:36
معاون بهزیستی استان خبر داد: فعالیت ۵ "شلتر" شبانه و گذری در خوزستان / ارائه خدمات به ۶۹۵ بی‌سرپناه در سال جاری

معاون بهزیستی استان خبر داد: فعالیت ۵ "شلتر" شبانه و گذری در خوزستان / ارائه خدمات به ۶۹۵ بی‌سرپناه در سال جاری


ایسنا/خوزستان معاون توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان از فعالیت دو مرکز شبانه شلتر و سه مرکز گذری شلتر در استان خبر داد.
علی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت مراکز شلتر در خوزستان اظهار کرد: شلترها از مراکز کاهش آسیب هستند که در آن‌ها عوارض ناشی از اعتیاد کنترل می‌شود؛ مراکز شلتر سرپناه شبانه معتادان بی‌سرپناه هستند که توزیع یک وعده غذای گرم، امکان حمام کردن و برخی خدمات دیگر در این مراکز ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه هر مرکز حدود ۳۰ نفر را پذیرش می‌کند، افزود: این افراد از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۷ صبح می‌توانند در این اماکن اسکان یابند.
معاون توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: در خوزستان یک شلتر مردانه در آبادان و یک شلتر زنانه در اندیمشک وجود دارد که امسال تاکنون، ۱۵۹ نفر در این مراکز پذیرش شده‌اند و ۱۰۳ نفر از این تعداد در آبادان و ۵۶ نفر در اندیمشک از خدمات ارائه‌شده استفاده کرده‌اند.
حسن‌زاده عنوان کرد: مراکز گذری نیز در طول روز برای استفاده این افراد در نظر گرفته شده است و در خوزستان سه شلتر گذری در اهواز و اندیمشک داریم که شبانه‌روز به معتادان بی‌سرپناه خدمات ارائه می‌دهند.
وی افزود: دو مرکز گذری شلتر اهواز مردانه و زنانه و مرکز گذری شلتر اندیمشک زنانه است که امسال تاکنون ۵۳۶ نفر از خدمات این مراکز بهره برده‌اند.
معاون توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه مراکز گذری شلتر اهواز در پاتوق معتادان در حصیرآباد و چهارصد دستگاه استقرار دارند، گفت: در این مراکز خدمات به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود و این افراد می‌توانند هر زمانی بخواهند از مرکز خارج شوند و برگردند.
انتهای پیام
 
 
 
 

 

برچسب ها : استانی-اجتماعی اخبار اجتماعی - خوزستان سازمان بهزیستی