شماره خبر : 15443
منتشر شده در مورخ : ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 10:8
رییس انجمن برنج خوزستان عنوان کرد: از برداشت ۹۰ درصدی شلتوک خوزستان تا معضل اختلاط برنج

رییس انجمن برنج خوزستان عنوان کرد: از برداشت ۹۰ درصدی شلتوک خوزستان تا معضل اختلاط برنج


ایسنا/خوزستان رییس انجمن برنج خوزستان با بیان اینکه سطح زیر کشت اراضی شالی استان ۷۰ هزار هکتار است، گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد محصول برداشت شده است و برداشت هنوز ادامه دارد.
محمد سواری در گفت گو با ایسنا در خصوص کمبود کمباین در اراضی برنج خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان با کمبود کمباین سازش کردند و با همان کمباین‌های موجود در حال برداشت شلتوک از اراضی استان هستند اما اگر همان اوایل برای کشاورزان کمباین تامین می‌شد محصول در روزهای اول که سرپا بود و مشکلی نداشت برداشت می‌شد و در حال حاضر تامین کمباین هیچ فایده‌ای ندارد چون در پایان برداشت هستیم.
وی افزود: حدود ۹۰ درصد کمباین‌های موجود در استان مهاجر و غیر بومی هستند که از استان فارس و استان‌های شمالی وارد می‌شوند.
رییس انجمن برنج خوزستان در خصوص مشکلات برنج استان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ما در زمینه اختلاط برنج داخلی با برنج خارجی است و برای حل این مشکل به همه مسئولین استان نامه نوشتیم اما کسی نتوانست این مشکل را حل کند.
سواری گفت: کیسه برنج باید پروانه فعالیت و کسب روی آن‌ درج شود که اگر برنج مشکلی داشته باشد، حداقل بتوان برنج مورد نظر و اصالت آن را شناسایی کرد اما متاسفانه نظارت بسیار ضعیف است و حتی نظارت به صورت موردی هم نیست و بنده نمی‌دانم دلیل مشکلات بخش برنج چه می‌تواند باشد.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت اراضی شالی استان ۷۰ هزار هکتار است، افزود: تاکنون حدود ۹۰ درصد محصول برداشت شده است و برداشت هنوز ادامه دارد.
رییس انجمن برنج خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی و بادهای اخیر محصول با ضرر مواجه شد و برداشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش نرفت، عنوان کرد: قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم شالی از سطح شالیزارهای استان ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است که بنده نسبت به تورم موجود، از قیمت راضی هستم.
 
 
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : رییس انجمن برنج خوزستان شلتوک خوزستان برنج