شماره خبر : 15482
منتشر شده در مورخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 11:25
اجرای کشت پاییزه در خوزستان براساس وضعیت منابع آب

اجرای کشت پاییزه در خوزستان براساس وضعیت منابع آب

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تدوین و ابلاغ برنامه کشت پاییزه براساس وضعیت آب در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

تورج نوروزی گفت: موضوع منابع آبی و برنامه کشت به صورت همگرایی دستگاهی مورد پیگیری قرار می‌گیرند و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

او می گوید: سازمان آب و برق خوزستان مسئولیت مدیریت منابع آب و تخصیص آن برای کشت را بر عهده دارد، سازمان جهاد کشاورزی استان مسئول تامین نهاده کشاورزی و تدوین و ابلاغ برنامه کشت است.

به گفته او بازدیدی از اراضی کشاورزی و منابع آبی حوزه رودخانه کرخه در روز‌های اخیر با حضور همکاران سازمان آب و برق استان انجام شد و موضوع تامین آب مورد نیاز مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌گوید: باتوجه به وضعیت آب در سد کرخه و حوزه پایین دست آن، براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و وضعیت آب موجود، رهاسازی آب از سوی سازمان آب و برق انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: جهاد کشاورزی متولی تامین نهاده کشاورزی و کود است و در این رابطه مشکلی وجود دارد و توزیع آن براساس برنامه‌ها و تهمیدات اندیشیده شده انجام می‌شود.

تدوین و ابلاغ برنامه کشت در حوزه کرخه و سایر حوزه‌ها براساس وضعیت منابع آب و مصوبه‌هایی و تصمیم گیری‌ها در جلسه‌های شورای کشاورزی خوزستان باحضور استاندار و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : کشت پاییزه محصولات کشاورزی کشاورزی