شماره خبر : 15499
منتشر شده در مورخ : ۱۷ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 11:58
گرانی سیمان شایعه است

گرانی سیمان شایعه است

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گرانی سیمان را شایعه دانست و درباره افزایش قیمت یونولیت، نیز گفت: ریشه این موضوع به ماده‌ای به نام استایرن باز می‌گردد چراکه مهرماه شرکت پتروشیمی پارس در تولید این ماده دچار خلل شد و البته هماهنگی‌های لازم به منظور واردات این ماده انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت  درباره گرانی سیمان، گفت: در روز‌های گذشته فضایی ایجاد شد مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز واحد‌های تولیدکننده سیمان قطع و قیمت‌ها افزایشی می‌شود در حالیکه این موضوع کاملا شایعه است، زیرا خودم آن را پیگیری کردم.

وی افزود: حتی قیمت سیمان در بورس کالا که بها به صورت پایه تعیین می‌شود، کاهش نیز داشته یعنی یک پاکت سیمان ۵۰ کیلویی که پیش از ۳۵ هزار تومان بوده اکنون به کمتر از این عدد رسیده است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه در هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بوده بنابراین در کلان ناترازی نداریم، ادامه داد: در خُرده فروشی نیز قیمت تا ۵۰ هزار تومان معقول است؛ پس از اینکه خبر افزایش بهای سیمان را شنیدم به چند نفر از همکارانم گفتم و آن‌ها موضوع را در چند شهر پیگیری کردند که مشخص شد قیمت حدود ۵۰ هزار تومان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: افراد سیمان را با قیمت ۳۵ هزار تومان به صورت عمده از بورس خریداری می‌کنند البته باید به این عدد ارزش افزده نیز اضافه شود.

عضو کابینه سیزدهم  درباره گرانی یونولیت نیز توضیح داد: ریشه این موضوع به ماده‌ای به نام استایرن باز می‌گردد؛ مهرماه شرکتی به نام پتروشیمی پارس در تولید این ماده دچار خلل شد و اکنون تولید آن به دلیل مباحث فنی متوقف است بنابراین از آنجاکه استایرن ماده اولیه پلی استایرن، زرین و فوم است، کمبود تولید اتفاق افتاد که برای رفع این مشکل با وزارت نفت هماهنگی‌های لازم به منظور واردات و جبران در حال انجام است.


 

برچسب ها : گرانی گرانی سیمان سیمان