شماره خبر : 15518
منتشر شده در مورخ : ۱۸ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 13:52
۳۵ واحد فعال تولید قارچ در خوزستان

۳۵ واحد فعال تولید قارچ در خوزستان

 

پیش بینی می شود در سال جاری میزان تولید قارچ در خوزستان با ۱۰ درصد افزایش به ۸ هزار و ۳۰۰ تن برسد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:تولید قارچ خوراکی در استان از سال  ۱۳۷۸ آغاز  و اولین واحد قارچ خوراکی فعالیت خود را در شهرستان دزفول آغاز کرده است.

محمد حسنی نسب افزود: در طی  ۲۳ سال تعداد واحدهای فعال قارچ از یک واحد صنعتی به ۳۵ واحد شامل ۹ واحد صنعتی و مجهز و ۲۶ واحد خانگی و تعداد سالن های احداث شده فعال از ۳۴ سالن به یکصد و ۱۸ سالن فعال با ظرفیت تولیدات ۱۲۰ تن به ۷ هزار  ۵۴۵ تن رسیده است.

وی اظهار داشت:سطح زیر کشت قارچ خوراکی استان در سال ۱۴۰۰ رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود در سال جاری با راه‌اندازی، تکمیل ظرفیت و افزایش عملکرد میزان تولید قارچ با ۱۰ درصد افزایش به ۸ هزار و ۳۰۰ تن برسد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود:مصرف روزانه قارچ در ایران بیش از ۱/۸ کیلوگرم است درصورتیکه سرانه مصرف قارچ در دنیا ۴ کیلوگرم است.

حسنی نسب با بیان اینکه میزان مصرف کمپوست قارچ خوراکی در سال ۱۴۰۰، ۲۴ هزار و ۳۹۷ تن است بیان کرد :در استان یک واحد تولید کمپوست به ظرفیت اسمی ۵۰ هزار تن در سال است که بیش از از ۳۵ هزار تن کمپوست تولید و علاوه بر تامین کمپوست مورد نیاز واحدهای قارچ خوراکی استان، مازاد آن به سایر استان‌ها نیز ارسال می شود.

وی در پایان اظهار داشت :ظرفیت صادرات قارچ خوراکی و کمپوست نیز از خوزستان وجود دارد.

برچسب ها : خوزستان قارچ تولید قارچ در خوزستان