شماره خبر : 1564
منتشر شده در مورخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 14:43
بخش جدید زایشگاه بیمارستان شهید بقایی اهواز افتتاح شد

بخش جدید زایشگاه بیمارستان شهید بقایی اهواز افتتاح شد

بخش زایشگاه بیمارستان شهید بقایی اهواز در فضایی جدید برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به هموطنان، امروز سه شنبه با حضور تعدادی از مسئولان استانی افتتاح شد. 

 پروژه این بخش بیمارستانی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با اعتبار بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه های مهندسی، تجهیزات پزشکی، دارو، فاوا و فرهنگی طی پنج ماه به بهره برداری رسید.

احمدرضا اکبری فرمانده مرکز بهداری جنوب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به قدمت ۳۰ ساله بخش زایشگاه بیمارستان بقایی، نیاز بود که تغییراتی در ساختار آن انجام شود به همین دلیل بحث بازسازی و بهسازی این فضا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بخش زایشگاه بیمارستان قبلا با سه اتاق معمولی، ۲ اتاق ال دی آر به همراه یک فضای قدیمی فعال بود که تغییرات اساسی در این مجموعه انجام شد.

فرمانده مرکز بهداری جنوب گفت: حدود ۱۵ ماه از پاندمی کرونا می گذرد که تمام معادلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دنیا را به هم زده و کشور ما نیز متاثر از این موضوع است.

وی ادامه داد: مراکز درمانی و مدافعان سلامت به عنوان نوک پیکان دفاع، وظیفه خطیری برعهده دارند و در این زمینه به موازات نظام و سیستم سلامت دانشگاه علوم پزشکی تحت امر ولی امر مسلمین و دستور رییس ستاد کل نیروهای مسلح به مدد دانشگاه آمدیم.

اکبری گفت: علاوه بر غربالگری، تشخیص و بستری بیماران کرونایی، ۱۰ دستگاه آمبولانس به همراه تیم های امدادی توسط بیمارستان بقایی به محل اعزام شد همچنین یک دستگاه اکسیژن ساز سیار به ارزش ۲۵ میلیارد ریال به بیمارستان رازی واگذار کردیم.

وی بیان کرد: اکنون یک بخش ویژه بیمارستان با هفت تخت، به بیماران کرونایی اختصاص یافته که ظرفیت آن تکمیل است اما مجوز بستری بیمار در بخش عادی را نداریم.

گفتنی است طی پنج سال گذشته ۱۸۵ پروژه عمرانی در مرکز بهداری جنوب انجام شده است. 
منبع: ایرنا

برچسب ها : ویروس کرونا خوزستان اهواز