شماره خبر : 16073
منتشر شده در مورخ : ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 10:8
نیاز برخی از پل‌های شهر اهواز به ترمیم و تعریض

نیاز برخی از پل‌های شهر اهواز به ترمیم و تعریض

 

رئیس شورای شهر اهواز گفت: برخی از پل‌های اهواز مانند پل راهنمایی، کوی علوی، لشکر و شهید دغاغله وضعیت بسیار خطرناکی دارند و نیاز به ترمیم و تعریض دارند.

سیاوش محمودی گفت: برای ترمیم و تعریض پل های اهواز باید اولویت‌بندی شود تا بر اساس اولویت کار‌ها انجام شوند و کار مطالعاتی دقیق و کارشناسی در مدت دو هفته انجام شود.

او می گوید: نگاه این است که این کار در سه حوزه و برای همه موارد انجام شود. در بحث تعریض و بهسازی، پل‌های شهدای دغاغله، راهنمایی، لشکر و کوی علوی مد نظر هستند، ایمنی و سازه برخی از این پل‌ها وضعیت بغرنجی دارد و احتمال حادثه وجود دارد یعنی صرفا نگاه ترافیکی نشود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: کار مطالعات رمپ و لوپ‌های پل چهارم، پنجم و هفتم و دو زیرگذر نیز باید انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به حادثه فوت دنیا فرهادی دختر اهواز گفت: در این حادثه اختلاف پیش آمد که چنین حادثه‌ای برای این دختر خانم رخ داده است یا نه بنابراین باید نصب دوربین‌های نظارتی روی پل‌ها به ویژه روی پل‌هایی که حساسیت‌های خاصی دارند، پیگیری شود.

احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز گفت: مدیریت شهری اهواز سال‌ها نسبت به پل‌ها بی توجهی کرده و عملا پل‌ها از نظر سازه‌ای مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

او می گوید: اکنون برخی پل‌های اهواز شاید زیاد از بعد ترافیکی مشکل نداشته باشند، اما بی‌توجهی به سازه می‌تواند هر آن حادثه ناگواری رقم بزند؛ بخش‌هایی از پل راهنمایی اهواز ریزش کرده و این پل، کاملا ناایمن است.

سراج ادامه داد: به دلیل ظرفیت ترافیکی پل لشکر، مردم ساعت‌ها برای رسیدن به مطب پزشکان در ترافیک سنگین می‌مانند. این پل از نظر سازه‌ای نیز مشکل جدی دارد و در برخی قسمت‌ها نشست کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: دیواره‌های پل کوی علوی نیز ریزش کرده است، اکنون باید اولویت ما همه پل‌ها باشد و باید بخشی از نظر سازه‌ای تحکیم و بخشی نیز باید تعریض شوند.

او گفت: پل شهدای دغاغله نیز بسیار باریک و پر ترافیک است. اولویت‌بندی امکان‌پذیر نیست و باید نگاه جامع در زمینه وضعیت پل‌ها داشته باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در حال حاضر احداث یک پل ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد بنابراین در دور دوم سفر رئیس جمهور به خوزستان که در روز‌های آینده انجام خواهد شد، باید یک پروژه ملی برای اهواز تعریف شود.

او گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی در اهواز در کنار مترو، احداث پل دهم اهواز است؛ اگر این پل احداث شود فرصت ترمیم پل‌های دیگر و بستن پل تاریخی "معلق" فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز می گوید: باید در مورد پل هفتم باید از نظر ترافیکی تمرکز شود، باید برای اظهار نظر مشاور، زمان در نظر گرفته شود تا به جمع‌بندی برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : پل‌های شهر اهواز شهر اهواز رئیس شورای شهر اهواز