شماره خبر : 1615
منتشر شده در مورخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 8:55
شرکت تولید قند در دزفول به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر دادگستری؛

شرکت تولید قند در دزفول به بهره‌برداری رسید

 با حضور وزیر دادگستری و جمعی از مسئولان استانی و محلی، یک کارخانه تولید قند در شهرک صنعتی شماره ۳ دزفول به بهره‌برداری رسید.

 فرماندار ویژه دزفول ظهر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح این شرکت قند که در شهرک صنعتی شماره ۳ برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث این کارخانه قند در سال ۹۷ آغاز شده است و امروز این طرح در زمینی به وسعت ۶ هکتار به بهره‌برداری رسید.

علی فرهمند پور افزود: در فاز نخست این کارخانه که امروز افتتاح شد، شکر به قند کله تبدیل می‌شود و قند کله نیز به صورت شکسته و بسته‌بندی روانه بازار می‌شود؛ همچنین فاز دوم کارخانه نیز که در شهریور سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، به تولید نبات و شاخه نبات اختصاص دارد.

وی، ظرفیت تولید روزانه این کارخانه را ۴۵ تن قند برشمرد و تصریح کرد: این کارخانه برای ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده است که در سه شیفت فعالیت خواهند کرد به این صورت که در هر شیفت ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و در هر شیفت ۱۵ تن قند تولید می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول اعتبار ساخت و تجهیز این کارخانه را ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۲۰ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات بانکی است.

فرهمند پور در ادامه با بیان اینکه ساماندهی سرمایه‌گذاری‌ها در دزفول از ماه‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این کار در راستای تکمیل چرخه تولید و بر اساس یک الگو و ریل‌گذاری انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش بر این است که با شناسایی خلأهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار از سردرگمی خارج و از سرمایه‌گذاری بی‌جا در زمینه‌های اشباع شده نیز جلوگیری شود.

سرمایه‌گذاران مأیوس نشوند

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: سرمایه‌گذاران در شرایط ریسک‌پذیر اقتصادی کشور وارد عمل شده‌اند که اشتغال‌زایی آنها جای قدردانی دارد.

سید احمد آوایی، تولیدکنندگان را همانند آرپی‌جی زن‌های دوران دفاع مقدس دانست و از تولیدکنندگان خواست با توجه به برخی ناملایمتی‌ها در پیگیری‌های خود، مأیوس و خسته نشوند.

وی با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای پیگیری و تحقق خواسته‌های سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در شهرستان دزفول دریغ نمی‌کنیم، افزود: انتظار می‌رود مسئولان در راستای چابک سازی ادارات تلاش کنند.

 «سید علیرضا آوایی» وزیر دادگستری شامگاه گذشته برای شرکت در آئین‌های چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول به این شهرستان سفر کرد.

علاوه بر این شرکت قند، مرکز جراحی‌های محدود و بسته نخبگان سلامت دزفول نیز با حضور وی کلنگ زنی شد و ضمن اینکه قرار است که وزیر دادگستری در آئین بهره‌برداری از دانشکده حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز نیز شرکت کند.
منبع: مهر

 

برچسب ها : علیرضا آوایی وزارت دادگستری افتتاح طرح عمرانی شهرستان دزفول